Pobierz darmową aplikację mobilną

POWRÓT

jaguar s-type 2002 2.5 V6

wyrzucanie korka i bulgotanie układu chłodzenia

wąż od chłodnicy górny twardy, podczas odkręcania korka płynu chłodniczego zbiorniczka wyrównawczego wystrzeliwuje mi korek z płynem a w zbiorniczku widać bulgotanie. Pompa wody wymieniana była na nową i bez efektu. Korek chłodnicy też. Oleju w płynie i w drugą stronę nie zauważyłem. Samochód nie stracił na mocy. Co to może być?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''
UMÓW WIZYTĘ
Rafał | Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam, na rozgrzanym silniku węże od układu chłodzenia mogą być twarde - jest to wynik wzrostu ciśnienia w układzie gdy płyn jest gorący - podczas odkręcenia korka chłodnicy dojdzie w takiej sytuacji do wystrzelenia korka i wyrzucenia płynu chłodniczego -korek można odkręcać TYLKO NA ZIMNYM silniku, - jeśli jednak korek i płyn jest wyrzucany samoczynnie podczas pracy silnika - to wskazuje to na przedmuch gazów z pod uszczelki głowicy - a to już poważna sprawa

stalesia-moto
UMÓW WIZYTĘ
Janusz | stalesia-moto

ul. Mariana Domagały 19, Kraków

Typowe objawy na spaliny w układzie chłodzenia ,uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica ,proszę sprawdzić czy jest ogrzewanie jak nie ma to pewne spaliny w chłodzeniu

Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik
UMÓW WIZYTĘ
Zbigniew | Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik

ul. Bokserska 9, Warszawa

Proszę sprawdzić zawartość CO2 w płynie chłodzącym. Może być uszkodzenie uszczelki głowicy.

GARAGE91
UMÓW WIZYTĘ
Tomi | GARAGE91

Warszawska 91, Lubiczów

Nigdy nie odkręca się korka zbiorniczka wyrównawczego na rozgrzanym silniku. Węże mogą być twarde, gdyż jest to układ ciśnieniowy, w którym normalna temperatura pracy przekracza często 100 st. C. Układ ma być szczelny i sprawny korek. Jeśli na zakręconym korku podczas pracy silnika najpierw trzeba sprawdzić korek, czy trzyma ciśnienie. Jeśli korek jest sprawny, to niestety uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub blok. I NIGDY NIE ODKRĘCAJ KORKA NA GORĄCYM SILNIKU. Może dojść do sytuacji, że na mocno rozgrzanym silniku po zredukowaniu ciśnienia w układzie (gdy odkręcisz korek) płyn zacznie się gotować w bloku...dlatego też nawet wolnossącemu benzyniakowi warto dać popracować po forsownej jeździe i nie gasić silnika, gdy słyszymy pracujący wentylator chłodnicy (oczywiście gdy chłodzi silnik, a nie zbija ciśnienie układzie klimatyzacji :)

Tromet 336
Maciej | Tromet 336

Grunwaldzka 336, Poznań

Raczej przedmuchy z silnika. Może też być uszkodzony termostat lub za mało wydajny układ - np. zabrudzona chłodnica.
Bez specjalisty się raczej nie obejdzie.


INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.