POWRÓT

Seat leon 1.6 2002

Wypadanie zapłonu

Witam , piszę bo problem z moim Seatem LEONEM 2002 1.6 benzyna- mimo starań , napraw - niezażegnany. Objawy : wypadanie zapłonu na drugim cylindrze , chodzi na trzy gary na postoju w trakcie jazdy problem nieodczuwalny , przyspiesza, nie dławi sie -jest ok. Wymienione : cewki , świece, wtryski , wymieniona uszczelka pod kolektorem ssącym ,został zrobiony remont silnika ale auto dalej chodzi jak chodziło.Ciśnienie sprawdzone -ok. Dodam , że jestem kobietą i choć staram się zgłębić temat nie wszystko opisze fachowo. Podejrzewamy jeszcze hydropopychacze na drugim cylindrze. Przez moment po złożeniu silnik klepał-jakby słychac było szklanki ale pracował równo az do przegazowania ...i od nowa.Bardzo proszę o jakąś rade gdzie przyczyny? sprawdzić jeszcze raz kolektor czy szczelny ? sterownik ? mechanik zakłada że to nie wada elektryczna...Proszę...

Aktualizacja 1
Dziekuje za odpowiedz jednak to , o czym Pan pisze zostalo sprawdzone. Nowe cewki wtryski swiece. Wtryski przed wymiana byly nawet przemieniane miejsami a i tak wypadanie zaplonu wystepowalo na drugim cylindrze. Dziwne ze w pewnym momencie po wyjeciu kolejno cewek i swiec i ich ponownym wlozeniu silnik zaczal pracowac rowno klepał jednak i tylko do przegazowania.??bardzo prosze o pomoc

Aktualizacja 2
Witam , leon jest bez instalacji LPG. Cisnienie przyrasta szybko za pierwszym ma 7 i dobija szybko do 13stu. A z głowicą to pytalam mechanika to nie dawal do sprawdzenia. Sterownik wykluczony bo kupilam drugi zajął sie tym elektronik jedank bez poprawy. Wada elektryczna wykluczona. Prosze o jakies wskazówki bo wydaje pieniadze a auto dalej nie chodzi jak trzeba.

Aktualizacja 3
Witam , leon jest bez instalacji LPG. Cisnienie przyrasta szybko za pierwszym ma 7 i dobija szybko do 13stu. A z głowicą to pytalam mechanika to nie dawal do sprawdzenia. Sterownik wykluczony bo kupilam drugi zajął sie tym elektronik jedank bez poprawy. Wada elektryczna wykluczona. Prosze o jakies wskazówki bo wydaje pieniadze a auto dalej nie chodzi jak trzeba. A przy tym jeszcze jedna taka rzecz bo auto kupilam juz z taka praca silnika obstawiałam cewki swiece ale niestety...pamietam ze właściciel mowil ze poł roku jezdzil z taka praca silnika. Juz nie wiem co robic i gdzie szukac przyczyny.

Aktualizacja 4
Witam , dodam jeszcze że rozrząd robił poprzedni właściciel zapiera się, że po wymianie było ok. Także raczej możliwość krzywych wałków rozrządu do wyeliminowania?Ciśnienie po remoncie silnika 16 na 1 i 2 15.5 na 3i4 cylindrze..czytałam jeszcze o możliwości zrobienia próby olejowej na cylindrze żeby sprawdzić tłok czy głowice ale raz że prosiłabym o instrukcje jej wykonania a dwa czy rzeczywiście może taka próba wykazać uszkodzenie głowicy? lub ją odrzucić zupelnie... Panowie proszę o wsparcie - brakuje pomysłów gdzie szukać przyczyny ...

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ
Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Przyczyny wypadania zapłonów są generalnie 3:
-brak kompresji (co jeśli dobrze rozumiem zostało wykluczone przez sprawdzenie kompresji)
-brak paliwa- wtryskiwacz nie działa lub ilość paliwa podawana przez wtryskiwacz jest niewłaściwa - do sprawdzenia przez podmianę dwóch wtryskiwacz-brak iskry/za słaba iskra- cewka, moduł zapłonowy, świeca do sprawdzenia

"Auto Serwis Kaliska"
Piotrek | "Auto Serwis Kaliska"

ul. Kaliska 13, Warszawa

Czy auto ma instalację LPG?
Jak szybko przyrasta ciśnienie podczas pomiaru w tym felernym cylindrze ?
Czy podczas remontu silnika głowica też została naprawiona czy tylko zdjęta-splanowana-założona z powrotem ?

Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik
UMÓW WIZYTĘ
Zbigniew | Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik

ul. Bokserska 9, Warszawa

Jeżeli rozbierany był silnik, to i rozrząd był zdejmowany. Ciśnienie na cylindrach jest chyba za wysokie - pytanie dlaczego (za mało danych odnośnie silnika, w silniku o kodzie AUS do 15 a w AKL i AEH do 13 barów). Próba olejowa może wykazać tylko nadmierny luz między tłokiem a cylindrem lub uszkodzenie pierścieni. W razie pytań proszę o kontakt mailowy, nie dostajemy informacji o tym, że dodała Pani aktualizację.


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI

Darmowa porada mechanika