POWRÓT

Wypadanie zaplonow przy hamowaniu slinikiem, Jaguar X-type 3.0 V6

Witam sedecznie,
Jaguar X -Type 3.0 V6, benzyna, manual,
Mam problem, przy jezdzie autostradowej (w miescie rzadko) przy hamowaniu silnkiem, odpuszczajac gaz na biegu (nie na luzie i wolnych obrotach), np. dojezdajac do korka lub przy jezdzie w dół - po jakims czasie pojawia się mrugajacy check, i pojawiaja sie bledy P0300, P0302, P0304, P0306, oraz P1314 (bank 2), oraz efekt zapewne tego P0430 (bank 1, !?!). Oczywiscie po paru takich wchodzi w LimeMode, Cruse not Avaible, co jest niebezpieczne na drodze.
Wymieniono na nowe: wszystkie nowe Cewki, swiece, nowe wszystkie 4 sondy labda Denso (pzred i po kacie), uszczelki pod glowicą, oringi IMT, sprawdzono kable, pompa paliwa dziala poprawnie (wymieniono tez). MAF tez nowy.
Wiekszosc warsztatów nie wie co juz sprawdzic.
Ze swojej strony dodam, co moze byc pomocne, na wykresach przebiegow sond lambda, przy hamowaniu silnikiem zamiast isc symetrycznie bank1 i bank2, czasem jest tak, ze jest Asymetrycznie, tzn, ma np. lambda1 = 0,90 to druga lambda2 = 1,20. Moze to pomoże. Co jeszcze nalezaloby sprawdzic, jaka moze byc przyczyna, jak zdiagnozowac?


Aktualizacja 1
Dziekuje za informacje, sprawdze wiazke idącą do PCM-a, ale najbardziej wydajemi mi sie, ze moze napinacz jednego z lancuchow rozrzadu, ale to zbieranie silnika, ktory jest klopotliwy, ale nie slychac zaby rozrzadem cos bulo nie tak. Jest wlany Valvoline VRacing1 10W60 moze jest za gesty, bo zalecany 5W30, ale to woda nie olej. Poinformuje co sie udalo.

Aktualizacja 2
Dzieki, wlasnie wlejemy rekomendowany 5w30 i zobaczymy, ale do tej pory lany był zawsze 5w40 VR1 i nie było problemy w drugim identycznym modelu i sislnu tylko automat mamy tez wlany i nie ma problemu. Jeden z uzytkownków w wawie miał podobny problem, okazalo się, ze rozciagal się lancuch rozrzadu, jak wymienili to problem zniknal. Trzyba wziąć pod uwage ze pojazd ma już 300kkm, ale reglarnie serwisowany

Dam znac oczywiscie dla wiedzy ogolnej serwisantów i uzytkowanków jak problem zostal rozwazany, jak się uda.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Problem niestety najpewniej leży w wiązce lub sterowniku

Porównaj ofert OC.

Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Mimo wszystko odradzam używanie olejów z poza palety rekomendowanych przez producenta


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat