VW 5, 1.4 16 V 2005 r. benzyna+LPG
Gaz założony pół roku temu. Problem z ubywającym płynem chłodniczym, w zbiorniczku wyrównawczym znajdują się śladowe ilości oleju silnikowego. Płynu ubywa 0,5 cm na tydzień. A drugi problem jest z falującymi obrotami silnika. Przy niskich temperaturach nie włącza się ssanie a przy wyższych temp. obroty na zimnym silniku są 1200, czyli ssanie się załącza. Wcześniej migała kontrolka check engine, wypadanie zapłonów na trzech cylindrach. Zostały wymienione trzy cewki, świece ale błąd był nadal. Na zimnym silniku samochód wolno się zbiera, trzęsie nim i przyspiesza skokowo. Raz nie chciał wejść na 3000 obrotów i go dusiło. Przepustnica jest wyczyszczona, adaptacja zrobiona i wymieniony czujnik temp. cieczy chłodzącej. Problem nie zniknął. Proszę o pomoc.
Pakosz 53, Kielce
Witamy serdecznie!
Problem z ubywającym płynem może mieć związek z montażem instalacji LPG, lub wyciekiem powstałym po "ruszeniu"magistrali wodnej. Pozostałe problemy z pracą silnika mogą mieć z tym związek, np. zapowietrzenie układu chłodzącego-błędne odczyty z czujnika temperatury silnika. Trzeba przeprowadzić diagnostykę na aucie zimnym i rozgrzanym, która wskaże przyczynę usterki.
Pozdrawiamy
Śródmieście, Wałbrzych
Notoryczne wypadanie zaplonow jesli jesteśmy pewni-swiec,kabli,cewek jest związane z nierównym spreżaniem na cylindrach.Należy zrobić pomiar cisnienia na cylindrach,to nam powie o stanie silnika i co ew.dalej robić.
ul. Petyhorska 14, Kielce
Należy zmierzyć ciśnienie na zimnym silniku . Mam wrażenie że problem dotyczy głowicy .
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.