POWRÓT

Wylewający się płyn ze zbiorniczka wyrównawczego po odkręceniu korka

Audi a3 8l Ogólnie problemem była rosnąca temperatura silnika. Po wizycie u mechanika wymieniono termostat, czujnik temperatury, moduł sterowania wentylatorami. Wentylatory chodzą, termostat się otwiera. Jednakże, temperatura dalej w teorii rosła a mechanik powiedział że problem jest na desce rozdzielczej (Jak się popuka w deskę to licznik temperatury spada), a silnik w rzeczywistości się nie grzeje, zapewniał że to nie uszczelka bo węże są miękkie. Nie wiem czemu ale chciałem jednak sprawdzić czy to na pewno nie upg, więc po przejechaniu 7 km na dość rozgrzanym silniku, delikatnie zacząłem odkręcać korek od zbiorniczka płynu chłodzącego. Zamiast zwykłego syknięcia, woda zaczęła wrzeć i wylało się trochę płynu. Zakupiłem więc tester na wykrywalność CO2. Na rozgrzanym silniku znowu odkręciłem korek, ale tym razem było zwykłe "syknięcie"(nic nie bulgotało), wbiłem miarkę w zbiornik no i zacząłem delikatnie przygazowywać po 2 minutach nic się nie działo (nie zmieniło koloru) Niestety nagle podczas testu wystrzeliło płyn chłodzący ze zbiornika. Co może być przyczyną? Płyn w zbiorniku był zalany do połowy. Majonezu po korkiem oleju nie mam, kable faktycznie wydają się być miękkie..

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam, w układzie chłodzenia panuje lekkie nadciśnienie , i z tego powodu układ jest szczelnie zamknięty ,po wykręceniu korka ciśnienie znalazło ujście właśnie przez wlew w zbiorniczku , objaw jest jak najbardziej prawidłowy - a na przyszłość proszę nie otwierać korka na rozgrzanym czy pracującym silniku - można się dobrze poparzyć


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat