Seat Ibiza 2 1.4 Benzyna 2002
Po trasie około 60 km wskaźnik temperatury płynu chłodniczego zbliża się do końca i zaczynam słyszeć 3 piknięcia. Dioda obok wskaźnika miga. Auto było wyłączane a potem uruchamiane by podjechać(korek)
Udało się dotrzeć do parkingu. Auto jakby nie miało siły jechać. Otworzyłem maskę(bardzo gorąca) a następnie odkręciłem lekko zbiorniczek wyrównawczy. Wyciekł gorący płyn, dużo pary.
Odczekałem godzinę i wlałem do zbiorniczka wyrównawczego 1L wody niegazowanej. Udało się dotrzeć do domu. Podczas powrotu bardzo szybko zwiększała się temperatura płynu chłodniczego.
Dziś auto z otwartą maską chodziło 30 minut(dolałem 0,5L wody, wskaźnik temperatury wskazuje 90 czyli normalny poziom. Nie było 3-krotnego piknięcia.
Wstępna diagnoza to: wymiana czujnika temperatury oleju(mechanik mówił o 2-czujnikach w tym aucie) lub zepsuty wiatrak/wentylator.
Czy ktoś ma jakieś inne sugestie?
Z góry dziękuje za pomoc!
Surowieckiego 12, Warszawa
dzień dpbry,
Wiatrak do sprawdzenia na krótko poza instalacją elektryczną, powinien pracować na dwóch obiegach, czujniki do sprawdzenia .
Częstym przypadkiem przegrzewania się silnika w tym aucie była pęknięta obudowa termostatu w środku tam gdzie termostat jest umocowany. Powodowało to, że termostat był całkiem zamknięty pomimo nagrzania silnika, Na wolnych obrotach przy otwartej masce ciężko zagrzać silnik w ciągu 30 min.
pozdrawiam
Piotr/motorcars
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.