POWRÓT

Volvo bi-fuel, jak uruchomić gaz

Volvo bi-fuel.
Witam, problem z volvo s60 ,2004r instalacja fabryczna cng. Dotychczas działała bez zarzutu, ale po ostatnim zatankowaniu do pełna, samochód przejechał kilka kilometrów i w trakcie jazdy przy pełnych zbiornikach wyłączył się, zdążyłem jeszcze szybko przełączyć na benzynę i dojechać bezpiecznie do celu. Po sprawdzeniu okazało się że gaz w ogóle nie dociera do reduktora (nie wychodzi z butli), serwis w Chorzowie po diagnozie sugerował filtr gazu jednak to nic nie dało. Sprawdzona została jeszcze drożność stalowych wężyków i wszystkie cewki otwierające elektrozawory w poszczególnych butlach (dwie małe i jedna duża kompozytowa) oporność uzwojenia każdej cewki to 19ohm i wyraźnie słyszalne uderzenie jej trzpienia po podaniu zasilania 12V czyli w teorii powinno otwierać butle. Od strony sterowania też wygląda że jest ok, informacja z czujnika ciśnienia przy dużej butli prawidłowa (wskazówka gazu na tablicy zegarów wychylona na max) a czas i procedura przełączania na gaz są takie same jak przed usterką, po podpięciu przyrządu serwis również nie stwierdził błędów na gazie, więc ECU chyba sprawne. Mimo to, chociaż dobrze słychać załączanie cewek, gaz nie jest uwalniany i samochód gaśnie. Proszę o pomoc, może ktoś z wiedzą w tym zakresie coś doradzi, bo najwyraźniej nie jest to chyba zbyt popularny temat serwisów auto. Dziękuję, Henryk.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.

Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.