POWRÓT

Układ chłodzenia

Witam. Problem dotyczy układu chłodzenia w VW Golf V 2.0 TDI 140km BKD. Otóż plyn chlodniczy ucieka gdy samochód stygnie. Ucieka tylko do pewnego momentu, nigdy do tego samego miejsca. Zazwyczaj są to 2-3cm w dół ze zbiorniczka wyrównawczego. Dodam, że ciale w aucie słyszę odgłos przelewajacej się wody w okolicach nagrzewnicy. Jestem po wymianie korka od zbiorniczka, chłodnicy, wszystkich kroccy plastikowych, rurek od nagrzewnicy. Wszystko było popuste lub z czasem się po prostu psulo. Teoretycznie po wymianie tylu rzeczy powinno być dobrze, lecz nie jest. Nagrzewnica była również wymieniana. Mam juz po prostu dosyć. Wykluczam uszczelkę lub sama głowice ponieważ nie ma żadnych objawow. Auto nie kopci, plynu nie ma w silniku, oleju w zbiorniczku. Nie wiem, najchętniej zepchnąlbym to auto do rowu. Tyle pieniędzy na marne a nikt nie wie co to może byc. Auto sprawdzało czterech mechaników. Omijam serwis bo skasowali mnie ładnie z kasy a nic nie powiedzieli i stwierdzili tylko pękniety krociec o którym wiedziałem. Czy znajdzie się tu jakiś porządny mechanik lub warsztat samochodowy i podejmie się sprawdzenia co to może być. Głównie chodzi mi o cały układ chłodzenia (węże itp) czy nie ma żadnego wycieku + chłodniczke egr, bo o tym czytałem. Ktoś ma jakiś pomysł na diagnozę skoro jadąc plynu nie ubywa tylko jak silnik stygnie? Pozdrawiam

Aktualizacja 1
Chciałbym dodać, że czasami płyn wraca (przybywa go) do zbiorniczka podczas jazdy +120km/h przez kilka minut. Potem spada poziom i wraca do tego samego miejsca w zbiorniczku przed wyjechaniem. Lecz gdy jeżdżę po mieście, to poziom płynu się nie podnosi, tylko stoi w miejscu, a po wyłączeniu silnika, gdy stygnie poziom drastycznie spada.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam, niestety , płyn nie znika ot tak sobie, musi być albo wyciek na zewnątrz, i tu potrzebne są wnikliwe oględziny, albo uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, założenie że to nie uszczelka - bo nie ma płynu w oleju , czy oleju w zbiorniczku oznacza tylko tyle że nie ma nieszczelności między kanałami wodnymi a olejowymi , ale nie oznacza że nie ma nieszczelności między kanałem wodnym a komorą spalania, oczywiście może być rozszczelniona też chłodniczka EGR, - oczywiście mogę zaprosić na diagnozę do nas

Porównaj ofert OC.

Rainbow Auto-Service Grzegorz Łuczyński

Koniczynowa 4, Łódź

Na pewno trzeba przeprowadzić diagnostykę układu chłodzenia pod kątem wycieku np z pompy wodnej lub chłodnicy oleju . Jeżeli nie ma śladów wycieku na zewnątrz to niestety trzeba zdemontować głowicę w celu weryfikacji .
Odgłos przelewającej się wody w nagrzewnicy świadczy o niedostatecznym odpowietrzeniu układu chłodzenia .

FPHU Sabina Luzeńczyk

Czechosłowacka 38, Łódź

Witam. Rozszerzalność płynu chłodniczego jest rzeczą normalną. Poziom płynu w zbiorniku zmienia się gdyż termostat otwiera/zamyka duży i mały obieg. Niepokojące jest tylko gwałtowny spadek zmiana poziomu jak by nie było ciśnienia w układzie które ucieka. Moja propozycja to umyć silnik i sprawdzać szczelność układu systematycznie. Warto zrobić test szczelności głowicy uszczelki zapraszam Łódź ul. czechosłowacka 38

Stacja Obsługi Samochodów Zbigniew Czarnocki
UMÓW WIZYTĘ

ul. Bokserska 9, Warszawa

Należy dokładnie sprawdzić czy jednak nie ma jakiegoś wycieku - skoro płynu ubywa - gdzieś musi być wyciek. Nie zakładałbym również, że problem nie dotyczy uszczelki pod głowicą. To, że płyn "wraca" może sugerować, że może być przedmuch w uszczelce.


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat