Toyota Auris 2007
Pacjent: Toyta Auris 2.2 D-CAT – 2007 r.
Błąd: P0093 – Wykryto duży wyciek w układzie paliwowym.
- We wrześniu samochód miał wymieniany silnik na nowy (używany). W starym pękł tłok robiąc dziurę w pokrywie i uleciało całe ciśnienie. Sprawdzane były i porównywane wszystkie części (stary i nowy) aby włożyć najlepsze i mniej wyeksploatowane. Niestety podczas wyjmowania pękł 1 wtrysk i został wymieniony na nowy (używany). W tym czasie pozostałe 3 poszły na sprawdzenie i pokazywały ponad 90% żywotność.
- Samochód jeździł prawidłowo aż do pierwszych przymrozków. Pewnego ranka po odpaleniu i ruszeniu wyskoczył Check Engine. Samochód przeszedł w tryb awaryjny, stracił naglę całą moc i po 60 sekundach zgasł. Ponowne odpalenie pozostawiło kontrolkę Check Engine jednak Toyota poruszała się już normalnie.
- Check potrafił sam gasnąć żeby następnego dnia z rana znowu wyskoczyć
- Zauważyłem zależność:
odpalam go na mrozie, pozostawiam 10-15 minut aby się rozgrzał = brak błędu
odpalam go na mrozie, ruszam od razu, nie zdążył się rozgrzać = błąd
- Zaprowadziłem go ASO Toyota – diagnoza uszkodzone 2 wtryski (tylko jakim cudem jak raptem miesiąc wcześniej przynajmniej 3 z nich miały żywotność 90%)? Oczywiście Panowie nie są w stanie powiedzieć mi które – trzeba je wykręcić i wysłać do DENSO.
- Samochód odpala normalnie, nie dymi, nie stuka pod maską itd. Przerabiałem już raz uszkodzony wtrysk w tej Toyocie i zupełnie inaczej się zachowywał.
Ktoś spotkał się z podobnym problemem albo ma jakieś wskazówki od czego zacząć?
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.