Fiat bravo 1.4 tjet. 150 ps. Rok 2009 .Auto w UK.
Witam. Silnik szarpie od 2000 do 2700 obr. Nowe swiece, cewki, rozrzad, filtry. Nowy reg. paliwa. Swiece NGK ale myslalem zamowic z serwisu poniewaz slyszalem ze bywaja podrobki. Dodatkowo slychac cykliczne " pyrkanie z rury wydechowej" oraz tym samym cykliczne wibracje silnika na biegu jałowym. Brak błedow na komputerze. Dlatego myslalem o swiecach. Tankowalem 95 oraz 98. Po zatankowaniu ( dziwny objaw,przez pewna chwile po zatankowaniu auto nie szarpie.). Prosze o pomoc. Dziekuje. Artur.
Aktualizacja 1
Dziekuje za odpowiedz.Pierwszą sonde wymieniłem na nową.Natomiast jest jeszcze druga za katal.Może spróbować wymienic tą drugą.Z problemem walcze prawie od roku.Czy te "pyrkania z wydechu" moze powodowac sonda?Dodam jeszcze ze silnik na biegu jałowym cyklicznie,delikatnie drży.Dziekuje.Artur
Aktualizacja 2
Witam.Przepustnica byla czyszczona dwukrotnie przez okres 1 roku. Z tego co sie orientuje to w wersji silnika jaki posiadam (1.4 tjet) nie ma klap wirowych.Natomiast mam pytanie jak wyczyscic kolektor ssacy?Czy musze go wymontowac? Jeszcze jedno co mnie trapi to ,to czy mozna wgrac nowy program sterownika silnika?Mozne w nim tkwi problem.Jak juz pisalem wczesniej walcze z autem od roku.Wymienilem swiece,cewki ,alternator,wyjmowalem pompe paliwa,czyszczone byly wtryski aparatura w warsztacie. Nowy regulator paliwa,nowa odma oleju.Pierwsza sonda -nowa.Dwa razy wymienialem swiece NGK.Dziwne jest to ze jak zblizaja sie obr.silnika 2200 to zaczyna poszarpywac.Mija 2500,2600 obr, i idzie jak strzala.Wiem ze jest to trudny temat na odleglosc ale mechanicy rozkladaja rece a auto wyglad naprawde swietnie,bardzo zadbane.Dodam jeszcze ze 6 miesiecy temu jezdzilem z elektr. z podlaczony kompem przez godzine i zero bledow. Jedynie to 2 sonda pozniej sie rozgrzala,ale chyba tak ma byc.Dziekuje.Pozdrawiam.
Aktualizacja 3
Witam i dziekuje za odpowiedzi .Tylko nie rozumiem dlaczego mam zrzucac odrazu glowice.Kolega ktory takze ma problem szarpania z podobnym przebiegiem.Mam 30 tys.mil,czyli niecale 50 tys.km.i glowica do zdjecia? Jestem na forum fiata i bardzo duzo przypadkow spotkalem na temat szarpania silnika 1.4 tjet( benzyna).Z tego co pamietam jakis mechanik pogrzebal w elektryce i dolocie i problem zniknal.Tylko nie moge juz znalezc tej osoby na forum.Bardzo dziekuje za odpowiedzi na moj problem ale wydaje mi sie ze problem"pyrkania" nie jest objawem dla ktorego mialbym zciagac glowice.Sprobuje poszukac przy lewym powietrzu poniewaz przy zmianie temp.na zewnatrz raz jest lepiej raz gorzej.( takze przy zmianie paliwa z 95 na 100 lub odwrotnie).Pozdrawiam.
Aktualizacja 4
Witam ponownie. Dziekuje bardzo za odpowiedz. Nie wiem tylko dlaczego mam zrzucac glowice. Auto ma przejechane 33.tys. mil,czyli niecale 50 tys.km. Nie ubywa plynu a pyrkanie jest owszem slyszalne. Jestem na roznych forach fiata .Mam kolege co ma podobny problem szarpania silnika z tym samym silnikiem ( 1.4 tjet ,benzyna). Problem usunal jeden z kolegow na forum, podobno problem tkwil w elektryce i powietrzu ( nie moge go znalezc na forum).Moim zdaniem problem tkwi w lewym powietrzu na dolocie.Bez urazy ale zrzucac glowice przy takim przebiegu ? Moze lepiej poszukac przyczyn lewego powietrza.Praca silnika zmienia sie takze przy temp. powietrza .Takze zmiana paliwa z 95 na 100 oktanow i odwrotnie zmienia te pyrkania z wydechu.Nie jest to mocno slyszalne ale jest. Mysle takze o sterowniku silnika,. Czy moze wgrac nowy program?Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam. Artur
Śródmieście, Wałbrzych
Moją sugestią jest przyjrzenie sie pracy sondy lambda sterującej,która odpowiada za skład mieszanki.Istnieje pojecię starzenia sie sondy lambda,tz-. moze byc póżna reakcja grzałek sondy lmbda,-czyli sonda przegrzana ,wypalona.Zanim zacznie pracować,sterownik silnika nie widzi napięcia[zmian napięcia owej sondy] i nie ma regulacji składu mieszani czyli jest zaburzona.Moze to byc przyczyna.Należy zaobserwować w danych bieżacych prace sondy po odpaleniu auta
Śródmieście, Wałbrzych
Jeżeli sonda za katalizatorem ma napiecie miedzy0,25-1 volt,to zostawiamy.Spróbowąc przeczyścić przepustnicę i kolektor ssący oraz zobaczyć czy nie spadło cięgno z klap na kolektorze .Moze klapy chodzą jak chcą? i jest na tym poziomie obrotów problem z ilością powietrza?
ul. Kaliska 13, Warszawa
Jeżeli jest to wersja z multiair to tam proszę szukać usterki.
Jeżeli nie to z powodu " cykliczne " pyrkanie z rury wydechowej" " głowica do zdjęcia.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.