VW Passat B5 FL 2002
Dzień dobry,
Posiadam Passata B5 FL 2002 rok. Auto posiadało skrzynię automatyczną. Niestety skrzynia uległa uszkodzeniu. Została dokonana przekładka skrzyni automatycznej na manualną 5 biegową. Silnik to AVF, 1,9 Diesel 130 KM.
Przekładka została zrobiona przy przebiegu ok. 340 tys. (została założona używana skrzynia manualna, używane koło dwumasowe, używany docisk oraz nowa tarcza sprzęgła). Prawdopodobnie przy tym przebiegu był uszkodzony uszczelniacz wału korbowego. Nie wiem dlaczego mechanik tego nie wymienił jak robił przekładkę. Czy koło dwumasowe mogło zostać uszkodzone przez ten uszczelniacz ? Zaraz po przekładce na zimnym silniku był problem z wybraniem pierwszego biegu (powrót z drugiego biegu na pierwszy). Po rozgrzaniu było OK. Czy problemy z pierwszym biegiem mogły być spowodowane że było uszkodzone koło dwumasowe ? Było słychać dziwne "tykanie" z okolicy skrzyni biegów, lewarka. Mechanik twierdził że może to dlatego że jest inne wygłuszenie niż w automacie. Czy mogły być to już objawy uszkodzonego koła dwumasowego ?
Przy przebiegu 360 tys. było słychać dziwne dźwięki przy naciskaniu sprzęgła). Mechanik który dokonywał przekładki stwierdził że to wina koła dwumasowego. Natychmiast postanowiłem wymienić koło. Koło dwumasowe zostało wymienione wczoraj. Został również wymieniony uszczelniacz wału korbowego. Niestety zaraz po odebraniu samochodu przy ruszaniu na 1 biegu i cofaniu, przy powolnym puszczaniu sprzęgła, na półsprzęgle auto zaczyna delikatnie szarpać, jakby miało zaraz zgasnąć. Jak puszczę całkowicie sprzęgło jest OK. Szarpanie występuje tylko na rozgrzanym silniku i po jeździe 15-20 km i więcej. Jak silnik jest zimny, nie zauważyłem szarpania. Przed oddaniem samochodu do warsztatu szarpania nie było (nawet jak było rozwalone koło dwumasowe).
Mechanik twierdzi że samochód szarpie po nie dodaję gazu. Ciężko jest mi się z tym zgodzić że jest to normalne. Przetestowałem ruszanie z dodaniem gazu i szarpanie również występuje.
Proszę Państwa o szybką pomoc. Nie wiem czy tak można jeździć, nie chcę wydać kolejne 500 zł na naprawę i kolejne 1300 na części.
Obecny mechanik twierdzi że jest wszystko OK.
ul. Kaliska 13, Warszawa
Nowe DKZ, nowa tarcza i stary docisk. Dziwne zestawienie. Proszę spytać czy mechanik użył specjalnego narzędzia do demontażu i montażu docisku i czy po demontażu ustawił docisk ?
Tanio zawsze równa się drogo.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.