VW Golfa V BSE 1.6 mpi LPG +Pb z 2007r.
Witam,
Posiadam VW Golfa V BSE 1.6 mpi LPG +Pb z 2007r.
Sterownik silnika to SIMOS71.6I 2VG 1025. 06A 906 033 GG.
Od jakiegoś czasu silnik gorzej pracuje - przy stałej prędkości oraz na biegu jałowym obroty falują. Na biegu jałowym obroty to 600 (sprawdzane VCDSem). Samochód próbuje je pdobic sam - czasami się udaje czasami gasnie.
Co dziwne:
- posiadam dużego Fisa na poczatku była opcja VEHICLE STATUS teraz jej nie ma,
- podłączanie oryginalnym VCDSem samochodu - nie można połączyć się ze sterownikiem silnika (b/d), jednak Mozn odczytać parametry takie jak obroty temp z sekcji klimatyzacji.
- kabel jest ok na innym samochodzie działa, u 2 mechaników także nie da się połączyć.
Foto:
https://ibb.co/Hh16cXH
https://ibb.co/YbYzLw8
https://ibb.co/Wn0L121
https://ibb.co/crvRvWy
Czy wg Państwa jest to problem ze sterownikiem silnika? Naprawa wchodzi w grę? Jakie są ewentualne koszty Krakow?
Z góry dziękuję,
Artur
Aktualizacja 1
Tak, jest. Zdjęcia poniżej.
https://ibb.co/M6hJDxK
https://ibb.co/FznJf3L
Ul. Mariana Domagały 9, Kraków
Jak przełączy się stacyjke na zapłon to zapala się kontrolka check engine?
Sikorskiego 11, Myślenice
Jeżeli jesteś pewny kabla do interfejsu to sprawdź gniazda. Możliwe że usterka jest połączona ale możliwe, że to dwa różne problemy. Łączność z ECU nalezy przywrócić.
Z drugiej strony 1,6 MPI z 2007 od VW to bardzo prosty silnik.
Zacznij od wyczyszczenia silnika krokowego a w drugiej kolejności sprawdzenie sondy. Jest duża szansa że stara sonda jak dostałą emulacje to padła z czasem. Pomiar nie rób na kompie ale osobnym urządzeniem albo nawet zwykłym miernikiem na pinach czy podczas pracy po prostu ona już nie stoi na ubogo lub na bogato (pracuje sinusoidalnie). Wyczyść silnik krokowy a jak nie pomoże udaj się do dobrego elektromechanika. Badanie sondy nie jest drogie.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.