POWRÓT

Spadek mocy brak wolnych obrotów

Mam dość nie typowy problem.Samochód gubił zapłon,mechanik wymienił cewkę(VIKA 150zł+100 wymiana) oraz czyszczenie przepustnicy preparatem do tego przeznaczonym. Auto zachowywało się idealnie paliło w normie ładnie przyspieszało,obroty igła.W pewnym momencie w czasie jazdy auto straciło moc i w konsekwencji silnik zgasł.Przy kilkunastu próbach odpalenia silnik nie dawał się uruchomić a objawiało się brakiem wejścia na obroty i brakiem wolnych obrotów. Lecz po tych próbach za którymś z kolei razem silnik odpalił i zachowywał się normalnie jak przed zanikiem mocy.Takie objawy zdażyły się kilka razy. Samochód trafił do mechanika,który po podłączeniu do VAG nie stwierdził żadnych błędów i jak powiedział elektrycznie nic nie wykazuje. Postawił na cewkę którą wymienił(BOSCH 330zł=100zł wymiana).Jeździłem kilkanaście dni robię dziennie około 60km bezawaryjnie jazda była płynna obroty ok. Nagle za którymś tam razem przy próbie uruchomienia a do miejsca dojechałem bez problemowo silnik nie dawał się uruchomić,a gdy próbowałem dodać gazu silnik robił (brumm,brumm,brumm falując) nie wchodził na obroty i nie miał mocy nie trzymał wolnych obrotów a w konsekwencji gasł(ten sam objaw co wyżej opisany). Trafiłem do innego mechanika który wykonał
"adaptację"przepustnicy i wymienił filtr paliwa. Ciesząc się znowu z jazdy po przejechaniu 30km silnik znowu zaczął tracić moc i nie trzymał wolnych obrotów czyli taki sam objaw jak wyżej opisany. Czy może któryś z Panów miał taki przypadek i tu prosiłbym serdecznie o podpowiedzi jak usunąć awarię no i co jest tego przyczyną. Jacek

Aktualizacja 1
Problem rozwiązany!! przepływomierz był głównym sprawcą opisanych objawów i po jego wymianie auto chodzi jak żyleta.Oczywiście sugestie kolegi z "Dobrymechanik" była również sprawdzona czyli (poprawność działania alternatora) tu problemu nie było.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
AUTOMECHANIKA 24H POMOC DROGOWA  WULKANIZACJA mechanika

Dobiesławice 16, Kraków

wynika z pana opisu że pali cewkę lub czujnik halla skoro pali to jest za wysokie napięcie lub amperaż sprawdzić alternator


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Sprawdź polecane warsztaty