POWRÓT

Volkswagen Passat b5 1,6 1997 benzyna

Spadek mocy brak wolnych obrotów

Mam dość nie typowy problem.Samochód gubił zapłon,mechanik wymienił cewkę(VIKA 150zł+100 wymiana) oraz czyszczenie przepustnicy preparatem do tego przeznaczonym. Auto zachowywało się idealnie paliło w normie ładnie przyspieszało,obroty igła.W pewnym momencie w czasie jazdy auto straciło moc i w konsekwencji silnik zgasł.Przy kilkunastu próbach odpalenia silnik nie dawał się uruchomić a objawiało się brakiem wejścia na obroty i brakiem wolnych obrotów. Lecz po tych próbach za którymś z kolei razem silnik odpalił i zachowywał się normalnie jak przed zanikiem mocy.Takie objawy zdażyły się kilka razy. Samochód trafił do mechanika,który po podłączeniu do VAG nie stwierdził żadnych błędów i jak powiedział elektrycznie nic nie wykazuje. Postawił na cewkę którą wymienił(BOSCH 330zł=100zł wymiana).Jeździłem kilkanaście dni robię dziennie około 60km bezawaryjnie jazda była płynna obroty ok. Nagle za którymś tam razem przy próbie uruchomienia a do miejsca dojechałem bez problemowo silnik nie dawał się uruchomić,a gdy próbowałem dodać gazu silnik robił (brumm,brumm,brumm falując) nie wchodził na obroty i nie miał mocy nie trzymał wolnych obrotów a w konsekwencji gasł(ten sam objaw co wyżej opisany). Trafiłem do innego mechanika który wykonał "adaptację"przepustnicy i wymienił filtr paliwa. Ciesząc się znowu z jazdy po przejechaniu 30km silnik znowu zaczął tracić moc i nie trzymał wolnych obrotów czyli taki sam objaw jak wyżej opisany. Czy może któryś z Panów miał taki przypadek i tu prosiłbym serdecznie o podpowiedzi jak usunąć awarię no i co jest tego przyczyną. Jacek

Aktualizacja 1
Problem rozwiązany!! przepływomierz był głównym sprawcą opisanych objawów i po jego wymianie auto chodzi jak żyleta.Oczywiście sugestie kolegi z "Dobrymechanik" była również sprawdzona czyli (poprawność działania alternatora) tu problemu nie było.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
AUTOMECHANIKA 24H
UMÓW WIZYTĘ
Rafał | AUTOMECHANIKA 24H

MICHAŁOWICE, ul. Na Gródek 16, KRAKÓW

wynika z pana opisu że pali cewkę lub czujnik halla skoro pali to jest za wysokie napięcie lub amperaż sprawdzić alternator


INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.