POWRÓT

silnik pali cewki zapłonowe

Dzień dobry,samochód przerywał podczas jazdy, wiec wymieniono cewki, przewody WN i świece. Problem nadal pozostał i pali cewki. Co jeszcze można sprawdzić?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
elektromechanika pojazdowa

ul różana 6, celestynów

sprawdzić zasilanie i impulsy ze sterownika (komputera) silnika,

Porównaj ofert OC.

TRIX AUTOGAZ

Piastowska 43a, Kędzierzyn-Koźle

Ciężko spalić cewkę. Czy była kupowana markowa ? nie z allegro i nie to...n ?

AUTOSERWIS Autoelektronika

Al. Jerozolimskie 232a, Warszawa

Powodów może być kilka ale proponuję sprawdzić świece i prawie na pewno je wymienić i tak samo kable w/n. Tylko trzeba kupić takie raczej markowe, a nie byle jakie bo takie wystarczą na max. 10.000 km.

Mirosław Detlaf - blacharz samochodowy

ul. Kasztanowa 3, Kokoszkowy, Starogard Gdański

Cewka zazwyczaj pada gdy jest zbyt duża przerwa gdzieś w obwodzie.
Wówczas napięcie na cewce może zaindukować się zbyt duże i następuje przebicie izolacji w samej cewce (luźne połączenia, wadliwy styk).
Ale również może wystąpić inny przypadek. A mianowicie gdy cewka jest miernej jakości a raczej gdy jej izolacja zewnętrzna jest miernej jakości i byle wilgoć lub jakiś rozbrysk wody z kałuży przesiąknie do środka lub w punktach połączenia kabli wysokiego napięcia dostanie się do wewnątrz to wysokie napięcie znajdzie sobie krótszą dróżkę niż świeca zapłonowa.
Awarie cewek w tej marce samochodu o ile wiem jest to dość częsta przypadłość.
Zbyt wysokie napięcie może się również indukować w przypadku świec o zbyt dużej przerwie między elektrodowej - mocno zużyta świeca (czy nagar) lub ktoś ustawił przerwę "na oko".
Co prawda niektórzy wychodzą z założenia, że im większa przerwa tym lepszy zapłon jednak jak zawsze kij ma dwa końce i może to nie służyć np naszej cewce.
Jakość kabli wysokiego napięcia i uszczelnień połączeń również trzeba być pewnym.

AUTOMECHANIKA 24H POMOC DROGOWA  WULKANIZACJA mechanika

Dobiesławice 16, Kraków

skoro pali cewkę to przyczyna jest w zasilaniu czyli komputer i pytanie jak ją pali czy na uzwojeniu pierwotnym czy wtórnym jeżeli pierwotne to zasilanie po stacyjce 12v a jak wtórne to komputer.

AUTOMŁYN

Wydawnicza 5, Łódź

Prawdopodobnie występują problemy z zasilaniem samej cewki. Należy sprawdzić instalację elektryczną w samochodzie.
Pozdrawiam. AUTOMŁYN


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat