VW T4 Multivan 2.5 benzyna automat 1992
Szanowni Państwo. Posiadamy w swojej stajni VW transporter T4 wersja Multivan z 1992 roku. 2.5 benzyna z automatyczną skrzynią biegów. Paliwo benzyna i LPG. Niestety mimo kilku podejść do tematu nie udało nam się usunąć powracającej wciąż usterki. Gdy samochód odpalamy rano na benzynie, chodzi równo, ładnie pracuje, ale po włączeniu biegu R czy też D samochód gaśnie. Nie dzieje się to po przełączeniu na gaz, choć na gazie przez czas jakiś pracuje nierówno. Dodatkowy objaw jest taki, że przy ruszaniu jest coś w rodzaju dziury, czyli gdy dodajesz gaz samochód przez cheilę zamula i dopiero dostaje rusza płynnie. Co było już wymienione - przed założeniem gazu silniczek krokowy (oryginalny po prostu się zablokował z powodu nagaru), cewka zapłonowa (która dwa razy w przeciagu dwóch tygodniu uległa uszkodzeniu niestety do dziś nie wiemy dlaczego, następnie map sensor (po tym zabiegu usterka zniknęła na jakiś czas, niestety nie na długo). Osoba usuwająca usterkę (map sensor) przekazała informacje, że nie daje gwarancji na usuniętą usterkę jeśli samochód będzie eksploatowany na gazie, mimo, że zawsze odpalany jest i gaszony na benzynie. Jak wynika z rożnych forów internetowych, jest to usterka, która występuje w tym modelu, niestety nie udało mi się ustalić dlaczego. Przypuszczenia: podciśnienia, map sensor (który podobno uszkadza się przy mikrocofkach gazu), silnik krokowy.
redutowa 27 , Warszawa
prosze skontrolowac cisnienie paliwa
gaz jest tak samo dobrym paliwem jak kazde inne
nagar w dolocie powietrza i paliwa swiadczy o niskiej jakosci oleju , duzym przebiegu , spaliny przedostaja sie do skrzyni korbowej i tyle pozdrawiam
Dobiesławice 16, Kraków
sprawdzić ciśnienie paliwa podczas pracy silnika
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.