POWRÓT

volvo c70 2.0t 1999 polift

przydymienie z wydechu pierwsze odpalenie auta

Witam moje auto to Volvo C70 2.0T benz. z roku 1999 po lifcie. Problem jest przydemienie z rury wydechowej na czarno/szaro przy odpaleniu zimnego silnika czyli pierwsze odpalenie auta, dzieje sie tak niezależnie od pory roku wyjeżdżam z garażu a mam pod górę więc obroty wiadomo muszą być trochę większe jakieś 950 - 1000 obrotów, samochodem wjeżdżam przodem do garażu ale wyjazd jest tyłem z garażu więc nie da się nie zauważyć chmury potem nic nie dymi jest ok, moc jest nic dziwnego z autem sie nie dzieje jedzie normalnie obroty jak książkowe 850 nie szarpie nic nie faluje, przepustnica zregenerowana elektronika u niej sprawdzona wymieniony potencjometr na czujnik hallotronowy, wymieniony czujnik temp. silnika na nowy turbina ma luzy w normie tak zwane boczne brak luzów wzdłużnych turbina nie zaolejona intercooler szczelny przewody zapewne też bo auto przyspiesza i nie traci mocy

Aktualizacja 1
Czyli sonda do wymiany?, no są dwie sądy przed i za katalizatorem to rozumiem że ta pierwsza ma duże znaczenie i to ona częściej się zużywa.....czyli wymiana?

Aktualizacja 2
Czyli jakie rozwiązanie pan poleca

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Mobilna autodiagnostyka komputerowa
UMÓW WIZYTĘ
ANDRZEJ | Mobilna autodiagnostyka komputerowa

śródmiescie, Wałbrzych

Moze byc póżna reakcja grzalek sondy lambda.Jest pojecie-Starzenie sie grzałek sondy lambda.Pierwsza sonda jest sondą sterującą skladem mieszanki i jesli sonda jest zuzyta zaczyna póżno pracować[zmieniac napiecie]

Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ
Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Prawdopodobnie za duża dawka startowa

Mobilna autodiagnostyka komputerowa
UMÓW WIZYTĘ
ANDRZEJ | Mobilna autodiagnostyka komputerowa

śródmiescie, Wałbrzych

Trzeba zaobserwowac prace sondy ,jak zmienia napiecie ,jak pracuje po odpaleniu auta.Jesli jest pózna reakcja ,to w tym momencie jest zaburzony skład mieszanki.Nie ma ze czesciej pada pierwsza sterująca lub pózniej druga ,-tu nie ma reguly.Ta jednak jest sterująca i od nej zależy dostrajanie mieszanki.Ważną rzeczą jest szcelnosc układu powietrza ,czystosc filtra powietrza i przepływomierza


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI

Darmowa porada mechanika