POWRÓT

Audi a4 b6 1.9 tdi awx 2003r

problem z wbijaniem biegów

Witam. Był problem ze zmianą biegów dlatego wymieniłem cały komplet sprzęgła docisk dwumas łożyska. Przy zdjętej skrzyni wodzik od biegów chodził w sumie lekko biegi wskakiwały. Teraz po złożeniu znowu jest problem .Biegi haczą na zgaszonym trzeba mieszać lewarkiem i wtedy wejdzie . Ze względu że działo się tak sporadycznie po długiej jeździe przykład raz w tygodniu a rano znowu było wszystko ok . Wymieniłem olej 75w90 valvoline sprawdzony w passacie u ojca. I moim poprzednim aucie. Po wymianie było wszystko ładnie aż po tygodniu znowu problem się pojawił nie było można wbić po jedzie biegu jak i na zgaszonym dlatego wymieniłem całe sprzęgło jak wyżej pisałem skrzynia na stole chodziła niby ok wodzik wchodził bez problemu. Po naprawach i odbiorze od mechanika jak poinformował dalej jednak z biegani jest coś nie Tak stawiają opór . Nic nie
Zgrzyta skrzynia cicha . Olej stary bez piłków. Co
To może być w końcu? Ręce opadają

Aktualizacja 1
Tak oczywiście jest zmieniany też dwumas łożysko igiełkowe na wale wałka sprzęgłowego jak i dociskowe. Jest całkowicie nowy komplet sprzęgła. Kładłem się pod auto i ewidetnie przycina się wybierak w skrzyni biegi haczą jak by jak już wejdę przykładowo 3-4 to chodzi lekko potem jeśli chce 1 czy inny bieg znowu problem wejdzie pół biegu cofam drugi raz i np już wejdzie . Zdaży się że 1 wejdzie płynnie ale
To tylko raz przed jazda potem im bardziej auto rozgrzane jest jak by gorzej. Staje nie ma jedynki albo wejdzie pół i nie chce już wcale inne biegi też stawią opór nie wejdą aż ciężko wejdzie dwujka mmuszę z niej lekko ruszyć i wtedy już na 1 wejdzie . Ewentualnie przy dojeździe wrzucam 1. Jest jak by coraz grzej bo zgrzyta 2 i raz już mi 3 wczoraj zgrzytła dlatego auto po tej jeździe stoi .Dlaczego właśnie na zgaszonym jest ten problem? . Jeszcze na początku problem z biegami był sporadycznie był opór i wchodziły aż po
Dłuższej jeździe był problem z 1 i haczeniem na postoju rano auto odstało było już dobrze biegi wchodzą. Potem problem wystąpił przykładowo jak znowu było gorąco 24 stopnie na zewnątrz . Z czasem już nie miało to znaczenia biegi blokowały się po rozgrzaniu auta . Teraz jest to już jak by codziennie i zaczęła wtedy zgrzytać 2 to już wtedy oddałem auto na wymianę sprzęgła i efekt taki ze biegi i tak haczą z tym że nie blokuje się teraz 3,4 podczas jazdy ale dalej zgrzyt na przepięciu na 2 i już wczoraj raz przy 3 . Skrzynia
Była zdjęta i te biegi raczej też tak pstrykały 3,4 lekko na jeden już pół i poprawka niby wchodziły ale
Jak by coś nie tak . Dodam że kręcąc ręką za wałek
Sprzęgłowy mimo luzu było dość ciężko musiałem mocno Scisnąć i użyć trochę siły

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
SKRZYNIARZ
Przemysław | SKRZYNIARZ

EKONOMICZNA 2, bolesławiec

Witam. Czy koło dwumasowe było wymienione czy samo sprzęgło?



Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE


INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.