Volvo, V60 T3 150KM 1.6 (również ford ecoboost) 2011r
Dzień dobry,
Szukam pomocy technicznej w sprawie
Volvo V60 2011r T3 1.6 150KM Za mało powietrza na przepływomierzu i problem z obrotami na biegu jałowym (występuje czasami, brak błędów w Vidzie) Gdy na przepływomierzu pokazuje od 6.5kg/h do 7.5kg/h na jałowym biegu to przy gaszeniu silnika potrafi porządnie zatrząść. Czasami tego powietrza nie brakuje i gdy jest powyżej 8kg/h (np 9 lub 11kg/h) gaszenie przebiega bez wstrząsów. Zdarzało się, że po jeździe i zatrzymaniu się przed światłami wskazówka obrotomierza skoczyła do 1500obr potem spadło do 800 i ponownie 1500 i uspokajało się na 800obr. Podczas np parkowania gdy puszczę gaz to obroty potrafią się zatrzymać a nawet powoli wzrosną ale za chwile wszystko się uspokaja i wraca do jałowego biegu. Tak samo zaobserwowałem przy dojeżdżaniu do świateł (samochód jeszcze się toczy ) obroty utrzymują się na około 1000 i dopiero po całkowitym zatrzymaniu się spadają do 750-800 - to oczywiście normalne. Ale czasem te obroty potrafią spaść od razu zanim się zatrzymam. Był również problem z odpalaniem na ciepłym silniku (nie wchodził na obroty wystarczająco szybko tylko dusil się i z opóźnieniem osiągał 750-800obr. Po wymianie świec za kazdym razem odpala bez problemu. Kompresja jest książkowa. Przepustnica była czyszczona. Dolot zostal sprawdzony i jest szczelny. Rozrząd sprawdzony. Wymieniono nawet pompę paliwa i dalej bez zmian. Mocy mu nie brakuje i zużycie paliwa też jest w normie. Problem pojawia się jedynie czasami.
Aktualizacja 1
Problem rozwiązany. Aktualizacja sterownika silnika oraz wymiana czujnika ciśnienia powietrza doładowania przed intercoolerem.
Śródmieście, Wałbrzych
Sprawdzić jeszcze odpowietrzanie komory korbowej silnika-odme,moze tu problem
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.