Volvo V40 1998 r. silnik B4184S 115 KM benzyna
Witam. Mam Volvo V40 z 1998 r. silnik B4184S benzyna 115 KM/85 KW. Problem z autem polega na tym, że czasami wariują obroty. To znaczy rosną i zawieszają się na ok. 2200. Najczęściej zdarza się to podczas wysprzęglania do zmiany biegu. Wygląda to jakby nagle dostał jakieś lewe powietrze albo przepustnica się zawiesiła albo zalewa go paliwem bo strasznie wtedy dymi na biało czy szaro. Wymieniłem już silnik(zawór powietrza) biegu jałowego, czujnik położenia przepustnicy. Na postoju też jak go przegazuje tak w okolice 5000 obr to bardzo wolno wraca na wolne obroty a czasem stanie na jakiś czas na tych 2000-2200 obr. Błędów z komputera nie da się odczytać bo nie można się połączyć z ECU silnika ( już trzech fachowców próbowało). Czasem zdarzało się, że kiedy stanąłem gdzieś na krótko (np. aby udać się do sklepu; silnik rozgrzany) i po powrocie chciałem zapalić silnik to albo świeciła się ciągle albo szybko migała ta żółta kontrolka (MIL bodajże się nazywa) sygnalizująca jakiś problem ze sterowaniem silnika.
Najgorsze jest że nie mogę jakoś specjalnie określić kiedy się to zdarza. Bo zdarza się i na zimnym i na ciepłym silniku, bywają dni że jest ok. Lewe powietrze odpada wg mnie bo wtedy bylby to jakiś staly objaw. Przepustnicę sprawdzałem i z linką i bez linki nie zacina się.
Będę wdzięczny za jakąś pomoc i sugestie.
ul. Kaliska 13, Warszawa
Zapalająca się kontrolka MIL informuje, że ECU wykryło niesprawność w ukł. sterowania. W tych rocznikach kody "miga się" o od tego trzeba rozpocząć.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.