POWRÓT

Volvo V50 2.0 HDI z 2005 roku

Problem z mocą

Witam. Kupiliśmy już 4 lata temu volvo V50 2.0 HDI. Czytam tak sobie o tych różnych problemach jednak wydaje mi się, że już sprawdziliśmy wszystko. Turbina jest nowa, pedał gazu wymieniany egr nowy, filtr paliwa wymieniony dwumasa też. Zaworki podciśnienia turbiny były sprawdzane. Byliśmy na wczasach nad morzem i auto sprawowało się super. Po powrocie zaczęło się zacinanie. Odpala bez problemu, silnik równo pracuje nie ma dymu. Rusza normalnie ale brak mu mocy. Po wyłączeniu silnika to nie ustaje. Wypinaliśmy egr i to też nie daje efektów. Przepływomierz powietrza był odpinany- było gorzej. Jak jedzie się powoli bez wyprzedzania aut nie czuć że coś jest nie tak. Każde przyspieszenie dławi go. Na komputerze pojawia się komunikat motorsystem service vereist (mamy auto z Belgii). Proszę o pomoc mąż mój już włosy wyrywa:) Dodam, że nie mamy filtra cząstek stałych.

Aktualizacja 1
Witam. Tak też zostało zrobione. Na komputerze pokazało,że brakuje 0,5 bara doładowania. Twierdzi fachowiec, że winny może okazać się katalizator. Czy to może pasować do tych problemów?

Aktualizacja 2
Może to nie madre ale mechanik ktory podlaczyl komputer nie nazwał kodu bledu jaki wystapil tylko przetłumaczył komunikat widoczny na panelu

Aktualizacja 3
Dziękuję bardzo za porady. Znaleźliśmy przyczynę. otóż przepływomierz powietrza okazał się być winowajcą. Po umyciu auto chodzi jak wcześniej.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''
UMÓW WIZYTĘ
Rafał | Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam , wypinanie potencjalnych układów nic nie da w zakresie diagnostyki - generuje tylko kolejne błędy w systemie , proszę wykonać diagnostykę komputerem serwisowym - wykasować błędy które teraz są , a wynikają też z wypinania egr-a , czy przepływomierza , wykonać jazdę próbną , i ponownie odczytać błędy - komunikat o awarii silnika oznacza że faktycznie coś się dzieje , ale trzeba to zdiagnozować , odczytać właściwy kod błędu , i wtedy będzie wiadomo jaki jest problem

Mobilna autodiagnostyka komputerowa
UMÓW WIZYTĘ
ANDRZEJ | Mobilna autodiagnostyka komputerowa

śródmiescie, Wałbrzych

Jaki jest kod błędu? jaki opis i czy po odczytaniu kodu jest on potwierdzony w danych bieżacych.Jesli problem ze zbyt niskim cisnieniu dołdowania turbiny,szukamy problemu na lini -turbina,gruba rura do interculera,interculer,gruba rura do kolektora dolotowego

Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''
UMÓW WIZYTĘ
Rafał | Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

Witam ponownie, jakoś ta diagnoza do mnie nie przemawia, jeśli jest komunikat o awarii silnika, a jest, to w systemie jest zapisany błąd, proszę go podać,

Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ
Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Jeśli katalizator jest zapchany to jak najbardziej może być taka możliwość

Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''
UMÓW WIZYTĘ
Rafał | Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

Witam, oczywiście może powodem być katalizator, ale to szukanie na chybił-trafil

Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''
UMÓW WIZYTĘ
Rafał | Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

Witam, jeszcze raz proponuje zacząć od porządnej diagnostyki komputerowej, najlepiej sprzętem dedykowanym do Volvo


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI