Volvo V40 1.9 DCI 115 km 2004
Witam. Samochód gaśnie na wolnych obrotach po kilku minutach, czasem po dłuższej pracy silnika. Podczas pracy, silnik zmienia dźwięk, pochodzi tak chwilę i się normuje. Problem jest z tym, że przestaje działać pedał gazu przy ruszaniu np ze świateł samochód słabnie i nagle zrywa i rusza właściwie. Tak samo podczas jednostajnej jazdy np przy 70 km/h nagle słabnie i gaśnie po ok 3 - 6 przejechanych km jednostajnym tempem.
Podejrzewam:
1) zawór ciśnienia na pompie wtryskowej
2) czujnik cisnienia na listwie wtryskowej
3) lanie wtrysku do cylindra
4) końcówki wtrysków niewłaściwie rozpylają paliwo w komorze spalania
5) bądź zawór sterujący wewnątrz wtryskiwacza
Byłem w serwisie volvo podpiąć pod kompa
wyskoczył problem z ciśnieniem paliwa
Proszę o jakiekolwiek sugestie
Aktualizacja 1
Dodam, że na diagnostyce byłem w serwisie VOLCZACZA na Swojczycach i usługa przez diagnostów została przeprowadzona rzetelnie.
Czy uszkodzony/nieczyszczony zawór EGR może powodować aż takie skutki w funkcjonowaniu motoru samochodu?
Zastanawiam się również nad pompą w zbiorniku paliwa, która wytwarza wstępne ciśnienie paliwa ponieważ objawy nasilają się znacznie przy ruszaniu a na na wyższych obrotach funkcjonuje właściwie. Natomiast na biegu jałowym gaśnie po jakimś czasie (ok 2 - 5 min przy pracy zmienia dźwięk i zdarza się, że podskakują obroty z ok 750obr/min na 1000/1100 obr min i opadają, wahania te występują wraz z zmianą dźwięku pracy silnika)
Śródmieście, Wałbrzych
Dobrze że napisał pan ze był podpić komputer diagnostyczny,bo jest różnica miedzy diagnostyką a podpięciem testera.Zupełna ignorancja diagnosty,należałoby kody podeprzeć danymi,zrobić jazdę próbną i podczas jazdy kontrolowć parametry.Brak doswiadczenia diagnosty i połączenia usterki z kodami.Słuszne pana przypuszczenia co do usterki,zacząłbym najpierw od wymiany filtra paliwa,czyszczenia EGR,oraz przepływomierza i ponowną diagnostyke dobrym sprzętem i mądrym diagnostą.
ul. Pełczyńska 155, Wrocław
Cóż, istotny jest test przelewu wtrysków i korekty dawek. Pierwsze robi sie podpinając menzurki na aucie, drugie podczas diagnostyki komputerowej. Pompa w zbiorniku jest elektryczna więc obroty nie mają wpływu . Ważne jest też sprawdzenie ci śnienia na listwie paliwa.
pozdrawiam
ul. Kaliska 13, Warszawa
Skoro diagnostyka została przeprowadzona rzetelnie to prosimy o podanie cisnienia w railu na biegu jałowym i podczas jazdy w chwili występowania opisanych objawów. Dodatkowo korekty dawek wszystkich wtryskiwaczy.
Zawór EGR również jest diagnozowalny z poziomu testera.
F. Philipsa 8, Piła
witam , jeżeli komputer pokazał błąd ciśnienia paliwa - to proszę skupić sie na tym, i po kolei sprawdzić - wymienić filtr paliwa a następnie sprawdzić jakie ciśnienie podaje pompa paliwa w zbiorniku - często to ona jest właściwym problemem, zawór ciśnienia jak i czujnik padają bardzo rzadko , a generalnie kłania się uczciwa diagnostyka problemu
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.