POWRÓT

Problem z blokowaniem kół

Witam,
Od kilku tyg męczę się z blokującymi się kołami z przodu w mojej a3 8l '02.
Objaw jest taki, że na podniesionym aucie z trudem mogę zakręcić nimi ręką. Stawiają opór.

Co do tej pory było zrobione:
Zregenerowałem zaciski łącznie z tłoczkami - nic nie dało (po tej wymianie nawet słychać taki metaliczny odgłos w jednym z kół jakby klocek lekko szorował o tarcze)
Wymieniłem przewody elastyczne - dalej nic
Z mechanikiem wymieniłem pompe ABS - też nic
Ogólnie po wymianie tych rzeczy jeździło się ok, z górki się staczał nie widziałem problemu ale zaczął mi ściągać na lewą stronę więc go podniosłem i wtedy okazało się, że dalej lipa.

Trochę nie wiem co robić bo kończą się pomysły. Tarcze, klocki i łożyska wyglądają "na oko" dobrze. Łożysk nie słychać ani nie ma luzów na kołach... Pomożecie znaleźć przyczynę?
Dodam, że tylnie koła chodzą jak należy, z hamowaniem autem tez nie mam problemu. Czuć, że hamuje przód i tył.

Zastawiam się nad wymianą tarcz i łożysk z klockami ale czy to ma sens?


Aktualizacja 1
no tak, tłoczki pewnie się blokują ale jaki jest tego powód... zostały zregenerowane przecież oraz przewody elastyczne wymienione

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Aby wykluczyć tarcze należy zmierzyć ich bicie, wtedy będzie widać czy jest sens. Być może dochodzi do takiej sytuacji, że zapiekają się prowadnice zacisku i faktycznie jeden klocek trze o tarczę.

Porównaj ofert OC.

Mobilny Serwis PAT-Adam Szafrański,mechanik mobilny,warsztat

Domaniów 124, Domaniów

Witam skontrolować jarzma,ewentualnie wyczyścić,skontrolować prowadnice.skoro nie było problemu z hamowaniem to po co wymieniać pompę ABS?


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat