POWRÓT

IVECO 35C18 listopad 2007 3.0 - półautomat

prędkościomierz wariuje

Witam,
Problem polega na tym że, co jakiś czas prędkościomierz zaczyna wariować ( działa lub nie ), a wtedy skrzynia biegów przechodzi w tryb awaryjny i pracuje tylko na 4 biegach. W większości przypadków pomaga zgaszenie auta, i ponowne jego uruchomienie. Nie ma reguły czasowej, nieraz wszystko jest OK przez miesiące. Ale zdarza się że usterka występuje co chwilę.
Ktoś coś ???

Pozdrawiam


Aktualizacja 1
Oczekuję podpowiedzi jak drogą eliminacji zdiagnozować właściwą przyczynę problemu. Czujnik można wymienić, ale jeśli nie w tym będzie problem to będzie nie potrzebny wydatek.

Aktualizacja 2
Orientuję się że to problem z czujnikiem ( impulsometrem ) lub jego wiązką.
Na marginesie, czy czujnik może dawać takie objawy że działa albo nie?
Gdyby był uszkodzony trwale to nie działał by zawsze....
Styki na nim są czyste i stabilne.
Oczekuję podpowiedzi jak drogą eliminacji dojść do właściwej przyczyny występującej usterki.
Pozdrawiam
















Aktualizacja 3
Halo Halo,
szanowni FACHOWCY PL żaden nie ma pojęcia jak można pomóc mi rozwiązać ten problem???
Rozumiem że wedle naszych FACHOWCÓW naprawa polega na wymienianiu kolejnych modułów.....

Aktualizacja 4
Dzień dobry,
odp. do -Igor z warsztatu Redneck serwis samochodów amerykańskich
Wiem że na odległość nie można nic zmierzyć.
Wiem że miernik w łapkę, i .....
Ale proszę podpowiedzieć gdzie dokonać tych pomiarów, zaczynając od im-pulsometra co / gdzie dalej....
Jakiś schemat , punkty do pomiaru...
Pozdrawiam

Aktualizacja 5
Dzień dobry,
odp; Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich
Pańska podpowiedz wiąże się z rozwalaniem wiązek, co traktuję jako ostateczność....
Oczekuję podpowiedzi gdzie znajdują się końcowe punkty, żeby było można zamknąć obwód i sprawdzić jego ciągłość. Czyli jakiś schemat, albo tp.
Pozdrawiam

Aktualizacja 6
Błędy jakie wyświetla, kasowanie nic nie daje;
F1C – BOSCH EDC 16 C 39
1. 28B OBWÓD SIŁOWNIKA PRZEPUSTNICY – ZWARCIE DO B+
- poniżej progu maxymalnego
- obecny
- licznik częstotliwości 255
2. 188 REGULACJA EGR – ODCHYŁKA UJEMNA
- poniżej progu maxymalnego
- nieciągły
- licznik częstotliwości 255
3. 111 CZUJNIK PRĘDKOŚCI WŁASNEJ POJAZDU
- sygnał nieprawidłowy
- nieciągły
- licznik częstotliwości 12
4. 195 CIŚNIENIE TURBODOŁADOWANIA – WYSOKIE CIŚNIENIE
- poniżej progu maxymalnego
- nie ciągły
- licznik częstotliwości 1
5. 141 PREDKOŚĆ OBROTOWA – WAŁ KORBOWY
- poniżej progu maxymalnego
- nieciągły
- licznik częstotliwości 1
SKRZYNIA BIEGÓW

1. 2 LINIA CAN POJAZDU- NIEPRAWIDŁOWY SYGNAŁ PRĘDKOŚCI
- wyłączony
- licznik częstotliwości 126
TACHO

1. 19 PRZERWA W ZASILANIU CZUJNIKA
- błąd czasu rozpoczęcia
- błąd czasu zakończenia
- licznik częstotliwości 255
2. 20 BRAK SYGNAŁU Z CZUJNIKA
- błąd czasu rozpoczęcia
- błąd czasu zakończenia
- licznik częstotliwości 255
3. 21 SYGNAŁ DANYCH CZUJNIKA BEZ SYGNAŁU CZASU
- nieciągłe
- błąd czasu rozpoczęcia
- błąd czasu zakończenia
- licznik częstotliwości 255
4. 22 RÓŻNICA IMPULSÓW CZUJNIKA
- błąd czasu rozpoczęcia
- błąd czasu zakończenia
- licznik częstotliwości 255
5. 31 PRZERWA W ZASILANIU JEDNOSTKI REJESTRUJĄCEJ
- błąd czasu rozpoczęcia
- błąd czasu zakończenia
- licznik częstotliwości 1
Pozdrawiam

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ
Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Czujnik w skrzyni do wymiany lub do naprawy jego wiązka.

Stacja Obsługi Samochodów Andrzej Kulawik
UMÓW WIZYTĘ
Zbigniew | Stacja Obsługi Samochodów Andrzej Kulawik

ul. Bokserska 9, Warszawa

Prawdopodobnie uszkodzony czujnik prędkości, najlepiej sprawdzić jakie błędy zostały zarejestrowane

Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ
Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Szanowny Panie, nikt z nas nie ma kryształowej kuli i nie zdiagnozuje samochodu na odległość. Miernik w łapkę i trzeba pomierzyć kolejne elementy układanki.

Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ
Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Zazwyczaj czujnik prędkości ma trzy przewody - skrajne to zasilanie, środkowy to sygnał. Należy sprawdzić funkcjonowanie samego czujnika jak również ciągłość wiązki.


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI