POWRÓT

Audi A3, 1,8 turbo 2000r.

Opóźniona reakcja na gaz 1,8 turbo

Witam,
taki dziwny problem w 1,8 turbo z 2000 roku - na postoju/biegu jałowym jest wszystko ok. Dodajemy gaz, obroty rosną normalnie i spadają do ok 880, pod obciążeniem natomiast, jak jednostka pracuje dziwaczna jest reakcja na gaz.
Bieg 1 - ruszamy, zmiana na 2 tu jeszcze jest niby ok, ale np ok 2500 obrotów - bieg 3 i przy pedale gazu naciśniętym tak w 30-40% auto nie chce przyspieszać, efekt jakby samo sprzęgło odpuścić, po chwili ciągnie, to samo potem np bieg 4.
Ale w innym momencie od razu zasuwa jak dziki, lekko się dotknie gaz
I teraz nie wiem gdzie jest problem, auto nie szarpie, z paliwem wszystko ok, świece nowe, cewki kilka lat mają, przepustnica po wyczyszczenia i adaptacji.
Może być coś z turbiną? Błędów oczywiście brak, nic kompletnie zero.
To jest jeszcze taka stara odmiana tego silnika, gdzie przepustnica jest sterowania mechanicznie - linką. A może dziurawy dolot? Czy to nie ma związku?
Takie po prostu czasami ale nie zawsze - opóźnienie w reakcji gazu, oczywiście jakby dusić do podłogi to pojedzie, ale nie reaguje od razu, na postoju obroty rosną a pod obciążeniem jakby nie chce co jakiś czas ciągnąć.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
"Auto Serwis Kaliska"
Piotrek | "Auto Serwis Kaliska"

ul. Kaliska 13, Warszawa

Proponuję dynamicznie sprawdzić ciśnienie w układzie dolotowym.



Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE


INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.