Volkswagen Passta b5 2001
Witam, byłem wczoraj na nabijaniu klimatyzacji i mechanik powiedział ze w 1 zbiorniku przy odpalonym silniku i klimy spada ciśnienie, pytał sie czy nabijamy bo może być mała dziurka przy chłodnicy, zapytałem sie czy nie jest w stanie tego sprawdzić bez nabijania powiedział ze nie i ze nabije mi klime z jakimś środkiem na UV i za tydzień żeby przyjechać do kontroli. Moje pytanie brzmi czy naprawdę nie dało sie tego sprawdzić bez nabijania bo jak sie za tydzień okaże ze czynnik uciekł to bd w plecy 150zl ? Jak sie okaże ze nigdzie nie widać dziurki to da sie sprawdzić ile czynnika ubyło przez ten tydzień bez ponownego nabijania? Słyszałem od niego ze w ciągu roku powinno ubyć 20% czynnika.
10Maja 17, Głogów
Szczelność można sprawdzić na miejscu, wystarczy nabić czynnik ze środkiem UV i z pomocą okularów i lampy uv szukać ubytku. Nie trzeba jeździć tydzień aby nieszczelność się pokazała. Pozdrawiam Mike
F. Philipsa 8, Piła
witam - oczywiście że da się to sprawdzić bez nabicia klimy, choć nie ukrywam że przy małym wycieku dobrym wyjściem jest nabicie klim ze środkiem UV i kontrola lampą, ilość środka który ubywa w ciągu roku nie określa się mianem - powinno - tylko może ubyć DO 20% czynnika
Racula, Głogowska 107A , Zielona Góra
USZKODZENIE W POSTACI NISZCZELNOSCI MOZNA SPRAWDZIĆ PRZEZ NABICIE AZOTEM W MOMENCIE WYKRYCIA SPADKU CISNIENIA TRZEBA SZUKAC WYCIEKU ALE JEST TO DO ZROBIENIA POZDRAWIAM
Łąkowa 5, Zielona Góra
Witam,
sprawdzenie nieszczelności w układzie klimatyzacji sprawdza się na dwa sposoby,pierwszy taki jak powiedział mechanik ,który sprawdzał pana układ .
Jeśli jest to mała nieszczelność i nie ma możliwości zlokalizowania miejsca stosuje się napełnienie czynnikiem z środkiem UV dzięki któremu przy pomocy lampy lokalizujemy miejsce,drugi to podłączenie azotu ,lecz ta metoda sprawdza się gdy jest duża nieszczelność.
Zjednoczenia 118, Zielona Góra
Przy bardzo małych nieszczelnościach nie da się tego wykryć przy próbie szczelności, gdyż nie możemy osiągnąć temperatury jaka panuje podczas pracy na chłodnicy, a wiadomo, że przy wzroście temperatury mogą powstawać nieszczelności, przez rozszerzanie się metali. W tym celu właśnie nabija się klimatyzację z dodatkiem barwnika, by móc wykryć najmniejszą nieszczelność.Za usługę płaci się tylko raz, dalsze uzupełnienie po wykryciu nieszczelności leży po stronie serwisu, ewentualnie dochodzą koszty naprawy.
W każdym starszym pojeździe pojawiają się nieszczelności wynikające z np. wypracowanego uszczelniacza wału sprężarki, przez co może pojawić się ubytek w ciągu roku. Nawet w dużych agregatach chłodniczych są nieszczelności wynikające z wypracowanych uszczelniaczy wału.
Można sprawdzić, ile czynnika ubyło przez ten okres trwania próby szczelności.
Azot bardzo pomaga przy weryfikacji nieszczelności, ale nie wykryje rocznych, małych lub wręcz mikroskopijnych wycieków, np. dlatego że uszczelniacz sprężarki zasłonięty jest tarczą sprzęgłową.
Kolejna możliwość to azot w połączeniu z gazem chłodniczym, którym wykrywać nieszczelności detektorem elektronicznym.
Przylep- Turystyczna 20, Zielona Góra
Można nabić Azotem...To kosztuje 30 zł , ale nie wszystkie nieszczelności pokaże (bardzo mikroskopijne to tylko UV)...
pozdrawiam
FHU "AUTO-MAJER"
Wyzwolenia 122D , Bydgoszcz
azot spr dokladniej ale trzeba troche poszukac
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.