Zobacz 47 pytań kierowców oraz 87 porad mechaników na temat typowych usterek sa samochodu Suzuki Grand Vitara lub zadaj własne pytanie.
Witam suzuki grand witara A74V benzuna rocznik 2010. M<am problem z byt dużym cisnieniem w skrzyni korbowej ,na tyle ze wyrzuca uszczelnienia ,raz z filtra oleju raz zimering wału . Mechanicy działają po omacku ,problem pozostał .Pomocy
Witam mam problem ze skrzynią biegów ,wszystkie biegi wchodzą z wyraźnym oporem,bardzo rzadko udaje się wrzucić bieg bez ,,przychaczenia" nieraz dosłownie czuję jak zębatki w skrzyni trą o siebie.Ostatnio coraz częściej się zdarza że bieg pierwszy lub wsteczny nie wchodzi za pierwszym razem i trzeba wysprzęglać i próbować ponownie.Auto mam od miesiąca i w takim stanie je nabyłem ale problem ewidentnie narasta.Poprzedni właściciel przed sprzedażą wymieniał poduszkę pod skrzynią biegów może w tym leży problem.Mam też wrażenie że lewarek skrzyni jest leko zapadnięty w tunel.
Po włączeniu przedniego napędu i po wjechaniu w sypki piach słychać stuki w napędzie występuje tylko przy większych obciążeniach poznaczylem sobie przeguby.waly i nic to nie dało wszystkie znaki zostało na miejscu a napęd niestety strzela
Grand vitara z 2006 na desce rozdzielczej pojawił się samochód z kłódka, żadne próby np ładowanie akumulatora wymiana baterii odpalanie kluczykami podpięcie pod komputer sprawdzenie bezpieczników nic nie dało, proszę o jakąś podpowiedź
Suzuki Grand Vitara gen. II (2005), 5d, benzyna, 2.0. Podczas jazdy słychać buczenie, które nasila się w miarę nabierania prędkości, kiedy auto przyspiesza. Pierwszy bieg generuje bardzo słaby dźwięk, ledwo słyszalny, kolejne biegi i większa prędkość powodują, że staje się głośniejszy. Auto pracuje prawidłowo gdy jedzie "na luzie". Kiedy prędkość jest jednostajna (na biegu, ale bez przyspieszania) buczenie jest słychać, ale słabiej. Zwiększanie obrotów na postoju nie generuje tego dźwięku. Auto przeszło ostatnio remont - poza elementami zawieszania została naprawiona skrzynia biegów (łożyska). Mimo to, problem dalej występuje. Zakładam, że może być to most (ale czy to możliwe, że jadąc "na luzie" nic nie słychać?) lub reduktor (łańcuch?) lub sprzęgło. Kończą się mi pomysły oraz gotówka do przeprowadzania ciągłych napraw w ciemno :-(
Pomocy! Suzuki Grand Vitara 2009, benzyna+LPG. Auto gaśnie na wolnych obrotach, przy tym czasami dziwnie się trzęsie. Jest tak zarówno na benzynie jak i gazie. Po rozgrzaniu działa i jedzie ok. Po podłączeniu do komputera brak usterek. Wymienione: świece, cewka. Ciśnienie w zaworach sprawdzone - ok, sonda lambda sprawdzona - ok.
Mam Suzuki Grand Vitarę I z silnikiem 2.0 benzyna 128KM z 2003r (po lifcie). Teoretycznie wszystko jest ok, ale prędkość maksymalną na autostradzie osiąga 120km/h po długim rozpędzie pod 130 (nie całe). Świece nowe takie jak mówi instrukcja żadnych objawów, że coś nie tak z sinikiem, koła nie mają oporów toczenia.
Na trasie podczas jazdy momentalnie wzrosła temperatura silnika i samochód się wyłączył. Zjechałem na bok i okazało się że walnęła chłodnica. Samochód wrócił na lawecie. Wymieniłem chłodnice ale okazuje się że również dostała uszczelka pod głowicą. Jednak najgorsze jest to że pali się kłódka z autem , samochód kręci ale nawet na chwilę nie chce odpalić!! Co może powodować że auto nie chce odpalic??
W Suzuki Grand Vitara 1,6 benzyna 2006r. napęd na 4 koła, tylko w czasie jazdy słuchać było miarowe ciche dudnienie. Na postoju natychmiast cichło. Mechanik stwierdził uszkodzenie tylnego mostu wymienił rozsypane łożyska, zalał płyny. Stwierdził, że koła zębate też są zniszczone, ale z tym można bezpiecznie jeździć. Będzie tylko buczało w czasie jazdy. Faktycznie buczy, szczególnie na wolnych obrotach i luzie. Zastawiam się, czy to rzeczywiście był uszkodzony most, bo pierwotne odgłosy na to nie wskazywały i czy jazda z zepsutymi kołami zębatymi jest bezpieczna,
Mam suzuki grand vitara 2002 diesel. Od roku mechanicy próbuja ja naprawić i nie wiedzą co jest. Auto jedzie i przechodzi w tryb awaryjny. Było wymieniane pompa wysokiego ciśnienia, zawór wysokiego ciśnienia, zawór niskiego ciśnienia i cały czas zbiera się w regulatorze wysokiego ciśnienia opiłki. Były wymieniane wszystkie filtry, teraz mechanik przeczyscil nam zawór wysokiego ciśnienia i gdy wracaliśmy od niego auto zgaslo. Jestem załamana wlozylismy już w niego tyle pieniędzy a on dalej nie jezdzi
Suzuki Grand Vitara 2, 2006r, 2,0 Benzyna z LPG. Auto w czasie jazdy (jeszcze na ciepłym silniku) przestało trzymać obroty. Kiedy nie wciskam pedał gazu obroty spadają do momentu aż silnik gaśnie. To samo po odpaleniu silnika. Dodam, że nie ma falowania obrotów. Silnik po generalnym remoncie 40 tys km temu.
Grand vitara 2006 1. 9 ddis przy prędkości powyżej 100km/h zapala się kontrolka zygzak autko traci moc po zgaszeniu silnika wszystko jest ok. Kontrolka nie zawsze się zapala
Suzuki Grand Vitara 2.0 beznyzna automat 2006 4WD. Dzień dobry. W czasie jazdy samochodem przy około 2000 obrotów słychać takie piszczenie jakby cwierkotanie. Co może być ewentualnie co sprawdzić? Dziękuję za ewentualne odpowiedzi Pozdrawiam Adam
Witam, dzisiaj miałem problem z samochodem marki Suzuki Grand Vitara 1.9ddis rocznik 2006. Gdy odpalilem samochód auto normalnie pracowalo równo bez zadnych problemów po wyjechaniu z parkingu i przebyciu okolo kilometrowej trasy wskazowka temperatury skoczyla do maksymalnej wartosci i samochod stracil moc. Zjechalem na pobocze zgasilem auto, odpalilem jeszcze raz ale problem nie ustał. Totalny brak mocy samochodu a wskazowka nadal pokazuje max. Wiatrak chodzi okolo 15 minut po zgaszeniu samochodu. PROSZE O POMOC!
Gdzie można zaktualizować mapę, zmienić menu komputera na język polski , przełączyć światła aby zapalały się automatycznie pod czas odpylania.
Zapala się zygzak i dpf w czasie jazdy, następnie gaśnie i pojawia się napis na wskaźniku szybkościomierza po czym wszytko wraca do normy. Jakie mogą być przyczyny wskaźników na pulpicie?
Po wypięciu akumulatora i ponownym podłączeniu gaśnie silnik na wolnych obrotach. Co się mogło stać?
Dzień dobry, mam problem w Suzuki Grand Vitara 4x4, automat z 2008 roku (import z USA), pękł mi spód akumulatora, po wymianie na nowy samochód na zimno jedzie, natomiast kiedy silnik się rozgrzeje wyłącza się przy próbie wrzucenia biegu D, lub R, na wolnych obrotach nic się nie dzieje, dopiero kiedy próbuję załączyć bieg. Co to oznacza? Pozdrawiam, Grzegorz Jasiniak
Witam posiadam Suzuki Grand Vitare 2.0 automat problem jest taki przy skręconych kołach na maxa w lewo lub w prawo auto hamuje i od czasu do czasu coś strzeli gdzieś z tyłu taki głuchy dźwięk dzieje się to na asfalcie i na piasku, blokad żadnych nie mam włączonych jest wszystko ustawione na jazdę na szosę.
Dziś w czasie jazdy spadek mocy, samochód zachowywał się jakby nie miał siły, żadne kontrolki się nie zapaliły.(wcześniej czasami kontrolka cząstek stałych oraz czasami taki zygzak, ale same gasły) Po wyłączeniu samochodu włączył się wiatrak, wskaźnik pokazywał maksymalną temperaturę, ale ani silnik ani płyn chłodniczy nie były jakoś specjalnie gorące. Po ok 3godz. Nie można zapalić samochodu, wskazówka nadal na najwyższej temperaturze, wiatrak się włącza. Po odłaczeniu akumulatora wskazówka szaleje ale w końcu idzie do samej góry i włącza się wiatrak, silnik nie daje się zapalić. Co to może być za usterka? Dziękuję za odpowiedź
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.