POWRÓT

Smart typowe usterki i serwisowanie

Zobacz 11 pytań kierowców oraz 32 porady mechaników na temat typowych usterek i serwisowania samochodów marki Smart : Forfour, Fortwo lub zadaj własne pytanie.

  • smart 2005r: kontrolka kluczyków i numer 730

    Witam mam pytanie odnosnie smarta 2005r 700 ben, chodzi o to ze z chwila odpalania swieca sie kluczyki i nizej pokazuje sie 730 tam gdzie kilometry ale za chwilke znika. Czy to jest jakis problem?

    Odpowiedzi (1)


  • Smart 2003r, 0.8 diesel: nadmiar oleju w misce olejowej i ubytek płynu chłodniczego

    Stwierdziłem nadmiar oleju w misie i ubytek płynu chłodniczego - wnioskuję że może chodzić o uszczelkę pod głowicą. Usłyszałem cenę 3000zł bo na pewno uszkodzona jest też głowica. Czy taka cena to normalność?

    Odpowiedzi (3)


  • smart forfour 2004: brak nawiewu

    witam mam problem z nawiewem, raz działał raz nie teraz w ogole można powiedzieć nie działa. Po dłuższej jeździe się załącza jakby na 0,5 Klima działa ale nie czuć przez brak nawiewu. w zimie stała woda w aucie ( było to naprawiane) dlatego przestał działać nawiew, ogolnie chodzi o duża wilgoć, w lato miał problem ustąpić ale nadal nie działa opornik czy dmuchawa zepsute ? proszę o odpowiedź

    Odpowiedzi (1)


  • Smart fortwo 600cc 2002: Benzyna w oleju

    Witam. Wczoraj zauważyłem ze olej jest dosyc rzadki i śmierdzi benzyna. Do tego przy odpalaniu czuc silny zapach benzyny. Niestety i poziom oleju wzrasta. Jakie moga byc przyczyny? Co robic?

    Odpowiedzi (4)


  • MCC Smart: nie można uruchomić silnika, kontrolka kluczyka,

    Witam, Mam problem z odpaleniem Smarta. Po przekręceniu kluczyka w pozycje 1 na tablicy rozdzielczej pojawia się kluczyk i nie chce zniknąć , a w pozycji 2 nawet nie jęknie. Co mam zrobić żeby go odpalić? pozdrawiam

    Odpowiedzi (3)


  • smart fortwo 2006 cdi: problem z odpalaniem smarta cdi

    Witam! Mam problem z odpalaniem auta. Po jeździe samochodem i wyłączeniu silnika nie mogę go uruchomić, muszę odczekać 15 min i auto dopiero odpali. Raz stanęłam na przejeździe i pokazały mi się trzy kreski na wyświetlaczu i samochód nie ruszył, po 15 minutach odpalił i pojechałam. Byłam u mechanika coś tam pogrzebał skasował 500zł samochód pochodził 3 miesiące i sytuacja się powtarza. Teraz wcale nie odpala. poz. Danuta

    Odpowiedzi (3)


  • Smart 0,6 2000r. : Smart wolno rusza

    Mam smarta z 2000r. Problem jest z ruszaniem, ogólnie smart jeździ dobrze itp. Ale przy ruszaniu bardzo wolno rusza i czasami jak stoi na światłach pod górkę i rusza, to trochę jedzie w dół a później powoli rusza. Smart 0,6 benzyna

    Odpowiedzi (3)


  • Smart Forfour 1.1, 75KM, 2004r.: Brak mocy silnika przy dużych prędkościach

    Witam. Miałem okazję przejechać się dzisiaj drogą ekspresową i gdy rozpędziłem auto do prędkości około 120km/h nastąpił drastyczny spadek mocy, a nawet powiedziałbym, że przy osiągnięciu tej prędkości samochód zaczął stawiać opór i delikatnie zwalniać. Momentalnie też w kabinie pojawił się odór spalin. Miałem już okazję rozpędzać bezproblemowo swoją rakietę do prędkości 160km/h, natomiast dzisiaj ta wartość była całkowicie nieosiągalna. Nie pojawiła się żadna kontrolka... Z rzeczy istotnych to niecały miesiąc temu auto trafiło do mechanika na wymianę sondy lambda, bo komputer wykazywał jej błąd a konkretniej: PO136 - Sonda lambda za katalizatorem, PO141 - Ogrzewanie sondy lambda, za katalizatorem. Olej był wymieniany zaraz po kupnie samochodu w styczniu bieżącego roku. Aktualny poziom oleju mam powyżej wartości minimalnej.

    Odpowiedzi (3)


  • Smart forfour, 2005: Powłoka dachu odeszła

    Smart forfour, zewnętrzna powłoka plastikowa dachu pękła i fragmentarycznie płaty je odeszły. Czy można położyć nową powłokę?

    Odpowiedzi (2)


  • Smart Forfour, 1.1 z 75KM: Blokujący się hamulec w prawym tylnym kole

    Posiadam Smarta Forfour, wersję silnikową 1.1 z 75KM, który ponad pół roku temu trafił do mechanika na wymianę zacisków, tarcz i klocków na tylnej osi. Zamontowane zostały zaciski oraz tarcze firmy TRW, klocki jakiejś innej mniej istotnej firmy której nie pamiętam. Po paru miesiącach po raz pierwszy zakleszczyło mi się prawe tylne koło tak mocno, że czuć było intensywny zapach spalenizny a całość rozgrzała się na tyle, że nie szło dotknąć choćby kołpaka. Po podlewarowaniu auta przez kilkanaście a może nawet kilkadziesiąt minut koło nie chciało drgnąć, natomiast potem po ostygnięciu hamulec odpuścił i udało się dotrzeć do najbliższego mechanika (niestety bez sprawdzenia opinii o nim czego później pożałowałem) który stwierdził, że skoro zaciski, tarcze i klocki mam nowe to wina leży po stronie hamulca ręcznego i należy wymienić linki oraz klocki bo się zjechały. Parę tygodni później problem się powtórzył, po telefonie do mechanika od linek ten stwierdził, że linki wymienił mi na nowe i to na pewno nie one są problemem dlatego nic w ramach reklamacji mi nie będzie robił i powiedział , że jak chcę to mogę przyjechać do niego ponownie aby poszukał innej przyczyny. Tym razem wybrałem mechanika z bardzo dobrymi opiniami i pomalutku doturlałem się do niego o własnych siłach, gdzie stwierdzono, że to wcześniej zamontowany zacisk jest wadliwy i to on wymaga wymiany. Zacisk został wymieniony na nowy również firmy TRW, przy okazji poczyszczone zostały ślizgi szczotką stalową i papierem ściernym tak aby klocki (tym razem firmy Brembo) gładko po nich chodziły, oczywiście po wszystkim dokonane zostało odpowietrzenie z użyciem przezroczystej rurki aby mieć pewność, że całość powietrza została usunięta. Niestety po paru tygodniach (wczoraj) po raz kolejny koło zblokowało się i przez kilkadziesiąt minut nie chciało dać się obrócić, dopiero po ostygnięciu byłem w stanie dojechać na parking przy swoim bloku. Nie mam pojęcia co to może być... linki hamulca ręcznego, tarcze i klocki mam nowe, zacisk wymieniany dwukrotnie. Może coś się stało wewnątrz gumowego przewodu który doprowadza płyn do zacisku tak, że płyn co jakiś czas ma problemy z cofnięciem się? Wizualnie z zewnątrz nic nie sprawia wrażenia żeby mogło powodować ciągle te same problemy w tym samym kole.

    Odpowiedzi (5)


  • Smart, diesel, 2005: Ikonka świecy żarowej

    Dobry wieczór, Ikonka świecy żarowej po zapłonie silnika nadal się świeci przez ok 2-3 min i gaśnie. Nadmieniam, że czekam przed zapłonem aby ikonga zgasła.

    Odpowiedzi (4)


<>
INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.