Zobacz 9 pytań kierowców oraz 18 porad mechaników na temat typowych usterek sa samochodu Renault Twingo lub zadaj własne pytanie.
Witam. Po czyszczeniu przepustnicy często mam podwyższone obroty silnika (Renault Twingo2, 1.2 16V, 56kW, 76 KM, 2009 r.) jak przeprowadzić adaptację przepustnicy?
Witam. Mechanik rozebrał (roznitował) przepustnice ponownie ją oczyścił tym razem dodatkowo od środka. Po złożeniu autko chodzi prawie idealnie. Tzn. obroty na luzie często są podwyższone, nie ma falowania. Mam na to sposób , wystarczy na biegu wcisnąć hamulec i odrobinę popuścić sprzęgła i obroty wracają do normy. Wiem że tak nie powinno być, czy jest na to jakiś sposób. Dodam że mechanik powiedział że w tym modelu silnika adaptacji przepustnicy nie da się przeprowadzić.
Witam. renault twingo2, 2009 56Kw, pojawia się błąd przepustnicy, szaleją obroty, ładowanie 15,7V. Alternator wyjęty sprawdzony u elektryka jest ok. Przepustnica wyjęta wyczyszczona, błędy skasowane, jazda próbna 20km bez zastrzeżeń. Po wystudzeniu silnika i kilkukrotnym uruchomieniu problem powrócił?
0.9 Tce, po jakim przebiegu wymienić świece zapłonowe, oraz pasek wielorowkowy napędu alternatora i klimatyzacji. Dokonując wymiany tego paska należy obowiązkowo wymienić jakiś napinacz lub koła napędzające?
Miesiąc temu zakupiłem sprowadzonego z Francji Twingo II, 2009 1,2. Niedawno podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka "klucza francuskiego" oraz poduszki powietrznej. Po podłączeniu na stacji diagnostycznej pod laptopa, wykasowano m.in. błędy czujnika zasilania poduszki powietrznej oraz czujnika abs. Pan diagnosta kazał się nie przejmować bo "ten typ tak ma" a błędy w komputerze o niczym nie świadczą. Jednak czy na pewno? Kontrolka zapaliła się samoczynnie po miesiącu od zakupu. Przed wizytą na stacji po zgaszeniu zaplonu i ponownym uruchomieniu silnika kontrolka zapalała się dopiero po około 15 min jazdy, natomiast po resecie wszystkich błędów kontrolka zapala się juz po ok 30 sek od przekręcenia kluczyka. Proszę o poradę w tej sytuacji.
Witam! Mam problem z samochodem Renault Twingo II (2008) z silnikiem 1,2 16V. Sinikiem czasami szarpie podczas jazdy ze stałą prędkością, tak jakby tracił na chwilę moc, zdarza się że zgaśnie na wolnych obrotach. Dotychczas zostało wykonana wymiana świec, wymiana czujnika położenia wału, ustawienie luzów zaworowych, czyszczenie i adaptacja przepustnicy, diagnostyka komputerowa - brak jakichkolwiek błędów. Kolejnym podejrzanym jest cewka zapłonowa, aczkolwiek ta powinna dawać błędy - wypadanie zapłonu, choć słyszałem że nie zawsze. Osobiście stawiam bardziej na przepustnicę, łapanie "lewego" powietrza ? Od czego zacząć ? Pozdrawiam
3 dni temu odpalał normalnie na drugi dzień też , wczoraj stał cały dzień a dzisiaj już nie odpala. Rozrusznik kręci normalnie ale zero odzewu. Czuć zapach paliwa bardzo proszę o wskazówki. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Witam, zapalił mi sie pomaranczowa kontrolka check engine, auto zapali ale dziwnie słychac silnik, po przejechaniu kawałka traci moc szarpie.
Twingo II 1.2 16V po odpaleniu obroty wskakują na maxa do odcięcia, zdławienie ręką przepustnicy oczywiście nie dopuszczając do zdławienia całkowitego silnik zaczyna pracować na jałowym około 1000 ob. W dodatku przestał chodzić na 4 cylinder iskra jest ok
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.