Volvo V70 2,4 benzyna 140 KM 2001r
Wyskakują błędy cewek, uzwojenie pierwotne, czasem A, czasem B. Zamieniłem cewki z D i E na A i B - dalej to samo. Skasuję błąd i wyskakuje znowu po 3-4 jazdach. Sprawdziłem wtyczki przy cewkach - idealne, sprawdziłem złącze ECU - idealne. Sprawdziłem wiązkę, wyginałem - żadnych przerywań w pracy silnika. 2 razy odpalił na 4 cylindrach (błąd cewki D - przerywanie) - po nagrzaniu silnika wskoczył 5ty cylinder. Wygląda jakby zdarzenie losowe. Zauważyłem, że po odpalaniu nierówno pracuje i w rytm nierówności przygasa podświetlenie wskaźników na desce (wyłączone światła, mały pobór prądu) po nagrzaniu jakby się trochę uspokajało ale dalej delikatnie przygasa podświetlenie. Pytanie: czy przyczyną może być stabilizacja napięcia czy jakieś piki na napięciu?, np uszkodzony alternator...
Śródmieście, Wałbrzych
Wypadanie zaplonów to swiece,cewki ,przewody.Jesli zamiana nic nie daje -siece wymienione?przewody do cewek sprawdzone? to nalezy zmierżyć sprezanie na cylindrach.Moze za male sprezanie i wtedy nie dochodzi do zapłonów
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.