Vw Passat 1.8t 150KM 99r
Witam.
Otóż problem polega na tym że zapala się kontrolka ciśnienia oleju podczas jazdy .
Kupilem go i wszystko bylo ok do czasu aż zmieniłem olej , nie wiem jaki i co bylo lane wcześniej , zmieniłem olej na Motul 5w40 X-Cess. Kontrolka zapala sie po przejechaniu około 20km choć nie zawsze , niekiedy przejadę trasę 200km i nie zapali się ani razu .
Zauważyłem że zapala się tylko przy redukcji biegów z 5na 4 i z 4 na 3 przy obrotach 1600/min wystarczy że podniosę obroty do 1800 i kontrolka gaśnie, lub gdy się zapali wcisne sprzęgło obroty spadną do 850-900 i kontrolka tez zgasnie.
Cisnienie mierzone choć przyznam że nie bylem osobiście przy sprawdzaniu , mechanik powiedział że cisnienie jest bardzo dobre , czujnik wymieniany był juz ze 4 razy... Niestety nadal to samo ...
Podczas gdy zapali się kontrolka i przejade z nią 10km słychać jak popychacze delikatnie klepią . jeżdżę juz tak okolo pół roku i nikt nie wie od czego ta kontrolka się zapala
Aktualizacja 1
Kurcze nie wiem czy jest strowany elektrycznie ostatnio wymieniany byl czujnik położenia wałka rozrządu bo zapalala się kontrolka EPC i auto szarpalo i gaslo podczas jazdy.
Aktualizacja 2
Myślę że jak autko miało by cos z cisnieniem to dlugo bym nie pojezdzil... Co do ciśnienia.. Myślę że najlepiej było by sprawdzić ciśnienie wtedy jak kontrolka swiruje... Bo na zimnym silniku nie zapali się , na rozgrzanym zapali ale nie zawsze , a z tego co wyczytałem mierzy się ciśnienie na zimnym i rozgrzanym silniku .. Musze przyznać że jesienią miałem zapchane kanały odplywowe i trochę wody dostało się do autka czy to tez moze być przyczyną...? Chodzi mi o elektryke..
Aktualizacja 3
Na vag-u był błąd
położenia wałka rozrządu
Sonda lambda
Bledy wykasowane i wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu.
Autko pali normalnie przez pierwsze kilka sekund chodzi głośno tzn tak jakby popychacze po czym cichnie obr w granicach 1100 (ssanie) i spadają po jakiś 30 sekundach do 850-900 delikatnie falują.
Aktualizacja 4
Czy w takim przypadku tylko regeneracja głowicy... ?
Aktualizacja 5
Czyli od czego musialbym zacząć...?
ul. Klonowica 14, Szczecin
Przyczyna może być w pompie oleju.
Czy napinacz hydrauliczny łańcucha rozrządu z tyłu silnika jest sterowany elektrycznie?
Przechodnia 14, Węgrów
Przede wszystkim to należy podpiąć manometr i sprawdzić faktyczne ciśnienie, może czujnik... jeśli nie to może być kwestia pompy oleju lub panewek
ul. Klonowica 14, Szczecin
A był jakiś błąd związany z wałkami rozrządu? Już się nie pojawia?
Czy silnik chodzi głośniej rano zaraz po odpaleniu?
ul. Klonowica 14, Szczecin
ten pierwszy moment po odpaleniu ma znaczenie, czy to nie hałasuje tył głowicy, tam gdzie jest łańcuch wałków i zmieniacz faz
ul. Klonowica 14, Szczecin
nie, to nie do końca w tym kierunku. Zmieniacz faz i napinacz są na końcu magistrali olejowej. Jeśli jest za małe ciśnienie, one zaczynają hałasować w pierwszej kolejności
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.