POWRÓT

Vw Passat 1.8t 150KM 99r

Kontrolka ciśnienia oleju

Witam.
Otóż problem polega na tym że zapala się kontrolka ciśnienia oleju podczas jazdy .
Kupilem go i wszystko bylo ok do czasu aż zmieniłem olej , nie wiem jaki i co bylo lane wcześniej , zmieniłem olej na Motul 5w40 X-Cess. Kontrolka zapala sie po przejechaniu około 20km choć nie zawsze , niekiedy przejadę trasę 200km i nie zapali się ani razu .
Zauważyłem że zapala się tylko przy redukcji biegów z 5na 4 i z 4 na 3 przy obrotach 1600/min wystarczy że podniosę obroty do 1800 i kontrolka gaśnie, lub gdy się zapali wcisne sprzęgło obroty spadną do 850-900 i kontrolka tez zgasnie.
Cisnienie mierzone choć przyznam że nie bylem osobiście przy sprawdzaniu , mechanik powiedział że cisnienie jest bardzo dobre , czujnik wymieniany był juz ze 4 razy... Niestety nadal to samo ...
Podczas gdy zapali się kontrolka i przejade z nią 10km słychać jak popychacze delikatnie klepią . jeżdżę juz tak okolo pół roku i nikt nie wie od czego ta kontrolka się zapala

Aktualizacja 1
Kurcze nie wiem czy jest strowany elektrycznie ostatnio wymieniany byl czujnik położenia wałka rozrządu bo zapalala się kontrolka EPC i auto szarpalo i gaslo podczas jazdy.

Aktualizacja 2
Myślę że jak autko miało by cos z cisnieniem to dlugo bym nie pojezdzil... Co do ciśnienia.. Myślę że najlepiej było by sprawdzić ciśnienie wtedy jak kontrolka swiruje... Bo na zimnym silniku nie zapali się , na rozgrzanym zapali ale nie zawsze , a z tego co wyczytałem mierzy się ciśnienie na zimnym i rozgrzanym silniku .. Musze przyznać że jesienią miałem zapchane kanały odplywowe i trochę wody dostało się do autka czy to tez moze być przyczyną...? Chodzi mi o elektryke..


Aktualizacja 3
Na vag-u był błąd
położenia wałka rozrządu
Sonda lambda
Bledy wykasowane i wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu.
Autko pali normalnie przez pierwsze kilka sekund chodzi głośno tzn tak jakby popychacze po czym cichnie obr w granicach 1100 (ssanie) i spadają po jakiś 30 sekundach do 850-900 delikatnie falują.

Aktualizacja 4
Czy w takim przypadku tylko regeneracja głowicy... ?

Aktualizacja 5
Czyli od czego musialbym zacząć...?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
MN Auto Maciej Narkiewicz-Jodko
UMÓW WIZYTĘ
Maciej Narkiewicz | MN Auto Maciej Narkiewicz-Jodko

ul. Klonowica 14, Szczecin

Przyczyna może być w pompie oleju.
Czy napinacz hydrauliczny łańcucha rozrządu z tyłu silnika jest sterowany elektrycznie?

Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ
Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Przede wszystkim to należy podpiąć manometr i sprawdzić faktyczne ciśnienie, może czujnik... jeśli nie to może być kwestia pompy oleju lub panewek

MN Auto Maciej Narkiewicz-Jodko
UMÓW WIZYTĘ
Maciej Narkiewicz | MN Auto Maciej Narkiewicz-Jodko

ul. Klonowica 14, Szczecin

A był jakiś błąd związany z wałkami rozrządu? Już się nie pojawia?
Czy silnik chodzi głośniej rano zaraz po odpaleniu?

MN Auto Maciej Narkiewicz-Jodko
UMÓW WIZYTĘ
Maciej Narkiewicz | MN Auto Maciej Narkiewicz-Jodko

ul. Klonowica 14, Szczecin

ten pierwszy moment po odpaleniu ma znaczenie, czy to nie hałasuje tył głowicy, tam gdzie jest łańcuch wałków i zmieniacz faz

MN Auto Maciej Narkiewicz-Jodko
UMÓW WIZYTĘ
Maciej Narkiewicz | MN Auto Maciej Narkiewicz-Jodko

ul. Klonowica 14, Szczecin

nie, to nie do końca w tym kierunku. Zmieniacz faz i napinacz są na końcu magistrali olejowej. Jeśli jest za małe ciśnienie, one zaczynają hałasować w pierwszej kolejności


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI