POWRÓT

Volkswagen Golf 4, 1999r.

kierownica "żyje swoim życiem"

Witam, mam takie pytanie - no auto dość popularne być może ktoś się spotkał u siebie na warsztacie z takim problemem, wg mnie dziwnym..
Od razu napiszę, że pod koniec lata 2017 - wymienione przez mechanika kompletne drążki z końcowkami Lemforder, auto w grudniu przeszło bez problemu przegląd techniczny.
No i pojawił się problem otóż kierownica "żyje swoim życiem", co to znaczy?
Może opisze w punktach objawy:
1) jedziemy prosto droga raczej dobra, kierownica ma skłonność do skręcenia się np. w prawo - skręca się wtedy lekko, natomiast w lewo daje duży opór, ma tendencje po prostu do pójścia w prawo bardziej niż w lewo, za chwilę sytuacja odwrotna - w lewo stronę kręci się lepiej niż w prawo, tzn podczas jazd - tzw krótkie ruchy
2) podczas najazdu na drobny uskok na jezdni, zaczyna przez sekundę wariować lewo/prawo
3) podczas wjechania w dziurkę w jezdni, kierownica chce skręcać w tę stronę w którą dane koło wjechało w dziurkę np w prawo, gdy prawe koło wjechało w dziurkę.
4) przy solidnym przyspieszeniu z wyższych obrotów czuć że np prawa strona bardziej dostaję "tę moc" znosi lekko bardziej w prawą stronę

-
Teraz z mojej strony możliwe przyczyny
A) do wykonania porządna geometria przód/tył (szczególnie po zrobionych drążkach)
B) wybite tuleje bodajże z prawej strony na wahaczu (tak twierdził mechanik)
C) powoli dobiega żywot przekładni

Co to zatem może być?
Po prostu kierownica nie jest zwarta, koło jak najeżdża na nierówność zaczyna skręcać tak jakby
Nie trzyma to wszystko wg mnie

Czy na SKP tam gdzie przegląd był robiony powinni to zdiagnozować? Czy bardziej zwykły serwis mechaniki pojazdowej? a może specjalistyczny serwis zawieszeń i układu kierowniczego? np. tam gdzie regenerują przekładnie, pompy wspomagania itd.
Prosiłbym o jakieś wskazówki bo auto stało się od jakiegoś czasu takie trochę niepewne w prowadzeniu, drogi w Polsce są jakie są, ale prowadzenie tego auta tez jest pod dużym znakiem zapytania.
Każda drobna nierówność powoduje zawirowania w kołach.
Pozdrawiam!

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Stalesia-moto
Janusz | Stalesia-moto

ul. Mariana Domagały 19, Kraków

Witam
Po pierwsze do sprawdzenia stan zawieszenia SKP powinna przy przeglądzie sprawdzić , dalej łożyska kolumn Mc Phersona czy nie zatarte
jeśli to sprawne to czy opony są dobre jeśli tak do zrobienia geometria zawieszenia która powinna być zrobiona po wymianie drążków i końcówek

PIT STOP- serwis ogumienia!
Adam | PIT STOP- serwis ogumienia!

Aleja Solidarności 48, Poznań

Maglownica do wymiany lub regeneracji pozdrawiam.

Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''
Rafał | Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam, oczywiście proszę zacząć od sprawdzenia geometrii pojazdu , ale jeśli nawet są małe odchyłki - bo luzy, bo tuleje - to to i tak nie będzie tłumaczyć takiego stanu rzeczy, moim zdaniem to koniec przekładni kierowniczej



Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE


INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.