POWRÓT

Honda Hornet 600ccm

Jaki płyn chłodniczy mogę dolać do motocykla

Pytanie do mechanika motocyklowego. Niedawno kupiłem motocykl, więc nie wiem jaki jest tam płyn chłodniczy. Wiem tylko, że jest go za mało, bo nie widać go w zbiorniczku wyrównawczym. Pytanie, czy mogę dolać jakiegokolwiek płynu chłodniczego, np. różowy Borygo który mam z samochodu? Czy kupić koniecznie taki co zaleca producent i mieć nadzieję, że wcześniej zalany był taki sam? W serwisówce piszą żeby nalać 50/50 wody destylowanej z koncentratem, ale wydaje mi się to staroświeckie. Wolałbym nalać gotowy płyn. Pozdrawiam

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''
UMÓW WIZYTĘ
Rafał | Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam, może pan zlać układ np. Borygo - tego co jest wlane i tak nie będzie można ustalić - ale najlepiej jest tak czy inaczej zlać cały stary płyn i po prostu zalać układ nowym

Motojama.pl - serwis motocykli
UMÓW WIZYTĘ
Tomek Motojama.pl | Motojama.pl - serwis motocykli

Podczaszyńskiego 12, Warszawa

Witam, tak możesz, ale zalecam umyć układ i nalać świeży dobry płyn. My używamy G13+ krótka żywotność ale bardzo wysokie parametry.

Mirosław Detlaf - blacharz samochodowy
Andy | Mirosław Detlaf - blacharz samochodowy

ul. Kasztanowa 3, Kokoszkowy, Starogard Gdański

Spróbuj tak.

Najlepiej jakąś rurką lub pipetą pobierz trochę płynu ze starej instalacji
i wlej go do czystego słoika z nowym płynem.

Jak się dość szybko razem zmieszają
bez kłaczkowania, kluskowania czy opadania na dno lub pływania na wierzchu
to nic się nie stanie również w motocyklu.

Patrząc pod słonko łatwo zauważyć jak mieszają się samoistnie kolory tych płynów nawet nie trzeba potrząsać naczyniem.

Większość płynów jest produkowana na tej samej bazie - tj to po prostu glikol.

W latach bodajże 80-90 producenci zaczęli barwić te płyny wcale nie dlatego, że ktoś z nich wymyślił jakiś cudowny składnik tylko aby związać klienta z ich produktami.
Swoją drogą taka Honda była moim marzeniem.

Tromet 336
Tromet 336 - Chłodnice | Tromet 336

Grunwaldzka 336, Poznań

Najlepiej stosować fabryczne rozwiązania. Niektóre silniki pracują w bardzo wysokiej temperaturze i wtedy nie należy lać płynu pierwszego z brzegu ale trzeba sprawdzić jego parametry.

VITO servis
UMÓW WIZYTĘ
Tomasz | VITO servis

FUH VITO inż. Tomasz Wijatkowski ul. Przemysłowa 12, Bełchatów

Preston miesza się z wszystkimi i jest super neutralny.


INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.