POWRÓT

Falujące obroty na ciepłym - ciąg dalszy

Pomocy..
Odświeżam stary temat bo nadal jest nie rozwiązany.

Gaz sekwencyjny założony w 2016. W czerwcu 2017 generalny remont silnika ze względu na spalanie oleju i gaśnięcie silnika kiedy auto jest na luzie. Wtedy auto wypijało olej i płyn chłodniczy.
Został przeprowadzony gruntowny remont silnika przez pana Radka mechanika poleconego od znajomego. Pan Radek policzył 6600zł za szlif wału, regenerację głowicy, panewki, tłoki, rozrząd, uszczelkę głowicy, zimeringi, uszczelniacze, śruby głowicy, pompę wody, katalizaor, sondę lambda, czujnik ciśnienia oleju, świece, olej i zestaw sprzęgła.

Po remoncie silnika pozostał jednak problem falowaniu obrotów i gaśnięcia silnika na luzie czy sprzęgle (po chwili jak muszę się zatrzymać). Dzieje się tylko tak na rozgrzanym silniku. Obroty falują też po włączeniu świateł czy podkręceniu wentylacji. Mechanik Radek który wykonywał remont silnika stwierdził, że to w takim wypadku elektryka a on się na tym nie zna. Odjechałem bo potrzebowałem już tego samochodu, ale nie dojechałem daleko bo auto zaczęło gasnąć na luzie po kilku kilometrach.
Zatrzymałem się u mechanika który miał warsztat w pobliżu. W warsztacie "B" zregenerowali alternator i wymienili przepustnicę na zamiennik.. problem pozostał.
Skorzystałem z pomocy dobrymechanik i oddałem auto do warsztatu "C" gdzie poradzili sobie z czymś innym niż z tym co przyszedłem. Tutaj przynajmniej dostałem diagnozę:
"Po diagnostyce ustalono przestawiony rozrząd. Niepoprrawne nastawy rozrządu objawiają sięniepoprawnąpracąsilnika po osiągnięciu temperaury roboczej 90*C. Przy obecnym stanie wariator nie uzyskuje poprawnych nasaw stąd falowanie obrotów oraz gaśnięcie silnika. Usterka występuje tylko na rozgrzanym silniku. Zalecamy wymianę komplenego rozrządu wraz z kółkami oraz wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem. Koszt 1693zł.

Auto wróciło więc do mechanika A - p. Radka. bo rozrząd na gwarancji. Ten odbija piłeczkę "
Odnośnie wątpliwości drugiego warsztatu co do prawidłowości ustawienia rozrządu i rzekomego za niskiego ciśnienia sprężania muszę stwierdzić, że nie znalazłem żadnych nieprawidłowości.
Ustawienie rozrządu prawidłowe (blokady zakładane kontrolnie na rozgrzanym silniku, poparte zdjęciami).
Ciśnienie sprężania mierzone przy temperaturze roboczej odpowiednio:
Cylinder 1: 11bar
Cylinder 2: 10bar
Cylinder 3: 12bar
Załączam wydruk z instrukcji serwisowej, w której zaznaczone są minimalne i maksymalne wartości ciśnienia sprężania dla danego silnika.
W związku z powyższym stwierdzam, że przyczyna nieprawidłowej pracy tego silnika musi leżeć gdzieś indziej i wymagana jest dodatkowa diagnostyka."

Dzwoni do mnie p. Radek i mówi, że kompletnie nie wie co jest.
Proszę o pomoc, jeśli ktoś mógłby podjechać do Redy obejrzeć auto - zwrócę koszty..

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Auto Kaliska

ul. Kaliska 13, Warszawa

Proszę pojechać do P. Radka, niech zmierzy wartość ciśnienia w kolektorze ssącym na rozgrzanym pracującym silniku i podać tę wartość w komentarzu.

Porównaj ofert OC.

Auto Centrum Baranowski
UMÓW WIZYTĘ

os. Wichrowe Wzgórze 10, Poznań

Może sterownik silnika jest uszkodzony...


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat