VW Golf 4, 1,8T 2000r.
Witam serdecznie,
mam pytanie - czy problem z mieszanką w 1,8 turbo - starym silniku VW/Audi może mieć wpływ na drgania silnika na biegu jałowym, na rozgrzanym silniku?
I jeszcze się zastanawiam na ssaniu auto dziwnie przyspiesza, niby nie przerywa, jedzie płynnie ale tak jakby coś minimalnie zaburzało pracę jednostki, jakby coś uniemożliwiało pełną moc itd Rozumiem, że te tzw logi dynamiczne na zimnym silniku nie przejdą? bo to się robi na ciepłym?
Może by trzeba sprawdzić szczelność dolotu?
Niestety komputer nic nie pokazuje, nie ma błędów, chyba że to na zimnym to katalizator zapchany? bo na ciepłym jak się porządnie przyspieszy to ta moc szybko jest wytracana, nie jedzie płynnie tylko dość szybko zwalnia.
No ale jest coś nie tak bo trzęsie silnikiem na ciepłym, po rozgrzaniu, ale obroty trzyma dobrze, nie falują.
Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?
Czy jeśli mieszanka jest zła tylko nie wiadomo czy uboga czy bogata to rozumiem, że to stopniowo będzie powodować uszkodzenie silnika? coś jak lpg tak? ale auto nie ma instalacji.
ul.Gronowa 3, Poznań
na uruchomionym silniku na wolnych obrotach wyciągnij bagnet oleju i zobacz czy nie zasysa powietrza do środka, ew czy mozesz odkręcić korek oleju. U mnie szrpał na wolnych jak były uszkodzone zaworki od odmy czyli z układu odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Przechodnia 14, Węgrów
Nieszczelność układu dolotowego jak najbardziej może powodować-ale falowanie obrotów. Drgania silnika z reguły są spowodowane przez wypadanie zapłonu. W 1.8T częstą usterką jest uszkodzenie modułu zapłonowego (brak iskry na cewce 2 cylindra najczęściej)
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.