VW Golf 4 rok 1999 silnik 1,8L
Witam
samochód - VW Golf silnik 1,8L rok 99, mam taki problem z climatronikiem, że latem podczas pracy na klimie gdy ustawi się temperaturę "LO" czyli najniższa wartość oczywiście dmucha mroźnym powietrzem ale przy zmianie na 18..19 czy 20 stopni nadal leci zimne powietrze, praktycznie bez zmian.
Z kolei zimą ustawiamy temperaturę np na 26 st, zaczyna robić się gorąco dmucha gorące powietrze, po czym nie reaguje kompletnie na zmianę temperatury i można zejść do 20 st a i tak dmucha gorącym powietrzem.
Co ciekawe po jeździe np godzinnej autem przy tych 26 stopniach nagle zaczyna lecieć letnie powietrze już nie takie gorące i żeby znowu grzało konkretnie trzeba ustawić na "HI" czyli najwyższą wartość.
Takie jakieś fiksacje ma to urządzenie i nie wiem jaki jest problem. Termostat wymieniony, ładnie zwiększa się temperatura, silnik się nie przegrzewa, chodzi równo, nie wiem czy coś "padło" w tym urządzeniu?
Pozdrawiam!
ul. Ławica 32, Poznań
Potrzeba podłączyć tester i sprawdzić nastawy klap sterujacych.
ul.Faszynowa 8, Poznań
Witam.
Trudno tak jednoznacznie odpowiedzieć jeśli się tego nie sprawdzi samemu,po pierwsze temperatura ustawiona w klimatroniku np.20 stopni to nie temperatura wylotu powietrza a temperatura w kabinie odczytana przez czujnik do puki on nie odczyta wymaganej temperatury z całą mocą będzie do tego dążył czy w górę czy w dół i to tak wygląda ,że po dłuższym czasie kiedy stwierdzi że jest ok. przechodzi w fazę podtrzymania .Pozdrawiam Tomasz.
F. Philipsa 8, Piła
witam, tak jak napisano -za kontrolę temperatury w kabinie odpowiada czujnik który monitoruje jej wartość , tak więc do chwili osiągnięcia zadanej wartości powietrze będzie lecieć zimne, lub w drugą stronę - ciepłe, dopiero po osiągnięciu zadanej wartości nadmuch się stabilizuje
Dobiesławice 16, Kraków
czujnik temperatury w kabinie
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.