POWRÓT

Brak mocy Audi A4

Witam, mam problem z samochodem mianowicie Audi A4 B5 1.9TDI 115km AJM, wersja poliftowa na pompowtryskach. W aucie wymieniłem dosłownie prawie wszystko - rozrząd, pompe wody, świece, czujnik ciśnienia doładowania N75 + N18 razem z przewodami podciśnieniowymi, nawet była robiona jakiś czas temu turbina. Mój problem polega na tym, że samochód nie ma mocy w zakresie 1-2.5 tys obrotów, potem wstaje turbina i śmiga, aż miło, ale ruszanie z miejsca to tragedia, czuć jakby auto miało muła. Jak od razu mu dodam za dużo gazu to turbo przechodzi w tryb awaryjny i dopiero jak odpale na nowo to znowu działa.
Dodatkowo przy ujemnych temperaturach mam problem z pierwszym odpaleniem auta rano. Wygląda to identycznie jak tutaj na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=ZTwMUc8GYis
Dodam, że potem w ciągu dnia auto pali na dotyk, a "strzela" tylko przy próbie uruchomienia po nocy i w ujemnych temperaturach, przy dodatnich też pali na dotyk. Czy problemem może być w tym wypadku uszczelnienie pompowtryskiwaczy czy raczej szukać problemu gdzieś z turbiną?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
MN Auto Maciej Narkiewicz-Jodko
UMÓW WIZYTĘ

ul. Klonowica 14, Szczecin

W tym przypadku warto sprawdzić jakie ciśnienia buduje turbina w czasie rzeczywistym- próba drogowa z podłączonym komputerem.
Uszczelnienie pompowtryskiwaczy jest ważne, warto to zrobić nawet profilaktycznie, żeby gniazda w głowicy nie wyrobiły się.


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat