POWRÓT

Blokujący się hamulec w prawym tylnym kole

Posiadam Smarta Forfour, wersję silnikową 1.1 z 75KM, który ponad pół roku temu trafił do mechanika na wymianę zacisków, tarcz i klocków na tylnej osi. Zamontowane zostały zaciski oraz tarcze firmy TRW, klocki jakiejś innej mniej istotnej firmy której nie pamiętam.

Po paru miesiącach po raz pierwszy zakleszczyło mi się prawe tylne koło tak mocno, że czuć było intensywny zapach spalenizny a całość rozgrzała się na tyle, że nie szło dotknąć choćby kołpaka. Po podlewarowaniu auta przez kilkanaście a może nawet kilkadziesiąt minut koło nie chciało drgnąć, natomiast potem po ostygnięciu hamulec odpuścił i udało się dotrzeć do najbliższego mechanika (niestety bez sprawdzenia opinii o nim czego później pożałowałem) który stwierdził, że skoro zaciski, tarcze i klocki mam nowe to wina leży po stronie hamulca ręcznego i należy wymienić linki oraz klocki bo się zjechały.

Parę tygodni później problem się powtórzył, po telefonie do mechanika od linek ten stwierdził, że linki wymienił mi na nowe i to na pewno nie one są problemem dlatego nic w ramach reklamacji mi nie będzie robił i powiedział , że jak chcę to mogę przyjechać do niego ponownie aby poszukał innej przyczyny. Tym razem wybrałem mechanika z bardzo dobrymi opiniami i pomalutku doturlałem się do niego o własnych siłach, gdzie stwierdzono, że to wcześniej zamontowany zacisk jest wadliwy i to on wymaga wymiany.
Zacisk został wymieniony na nowy również firmy TRW, przy okazji poczyszczone zostały ślizgi szczotką stalową i papierem ściernym tak aby klocki (tym razem firmy Brembo) gładko po nich chodziły, oczywiście po wszystkim dokonane zostało odpowietrzenie z użyciem przezroczystej rurki aby mieć pewność, że całość powietrza została usunięta.

Niestety po paru tygodniach (wczoraj) po raz kolejny koło zblokowało się i przez kilkadziesiąt minut nie chciało dać się obrócić, dopiero po ostygnięciu byłem w stanie dojechać na parking przy swoim bloku. Nie mam pojęcia co to może być... linki hamulca ręcznego, tarcze i klocki mam nowe, zacisk wymieniany dwukrotnie. Może coś się stało wewnątrz gumowego przewodu który doprowadza płyn do zacisku tak, że płyn co jakiś czas ma problemy z cofnięciem się? Wizualnie z zewnątrz nic nie sprawia wrażenia żeby mogło powodować ciągle te same problemy w tym samym kole.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
AUTOMECHANIKA 24H POMOC DROGOWA  WULKANIZACJA mechanika

Dobiesławice 16, Kraków

dobrze pan myśli ja bym zaczął od wymiany przewodów elastycznych bo ona jak się rozwarstwią w środku to działają jak zastawka w jedną stronę płyn przechodzi bez oporu ale gdy pompa hamulcowa ma go zaciągnąć z powrotem to wężyk się zamyka i blokuje koło.

Porównaj ofert OC.

Gałąska Jozef

Łubinowa 12, Katowice

Bardzo możliwe nalezy zweryfikować czasem uszkadzają sie wewnątrz tak ze tego nie widać

SKRZYNIARZ

EKONOMICZNA 2, bolesławiec

Wezyk raczej do wymiany

Car Serwis Jan Igras Mechanika Samochodowa

Łąkowa 46, Bolesławiec

Wymiana przewodu hamulcowego powinna załatwić sprawę.A do tego również dobre odpowietrzenie układu hamulcowego

Stacja Obsługi Samochodów Zbigniew Czarnocki
UMÓW WIZYTĘ

ul. Bokserska 9, Warszawa

Może przewód rozwarstwiać się w środku. Sposób na sprawdzenie jest bardzo prosty. W momencie zablokowania się koła, proszę odkręcić odpowietrznik zacisku hamulcowego - jeśli to spowoduje, że koło się obraca - przyczyna leży w przewodzie.


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat