POWRÓT

Audi A3 1,8 turbo 2000r.

Błąd 00561 - skład mieszanki + dziwny gwizd

Witam,
pojawił się pewien problem z autem : Audi A3 1,8T 2000r. kod silnika AGU
Mianowicie po podpięciu komputera widnieje błąd:
00561: Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

(Dopasowania - ustalenie składu mieszanki - przekroczona wartość adaptacji - dodawanie)

Ciężko powiedzieć czy chodzi o to że jest mieszanka uboga czy bogata, sterownik starego typu nie podaje precyzyjnie problemu, ale..
zastanawia mnie jakie są powody takich błędów?
- coś z ciśnieniem paliwa? pompa/filtr/kiepska jakość paliwa?
- nieszczelny dolot/podciśnienie
- przepływomierz (?)

Dodam że objawy w pracy silnika to - lekko nierówna praca, takie bujanie, minimalne, o dziwo obroty trzyma równo, do tego straszny świst przy butowaniu, jak się uchyli okno i jedzie się obok zieleni czy ogrodzenia - dźwięk jakby rozpędzać 300 konne Subaru itd..
Pytałem w kilku miejscach twierdzą że to turbina, no ale czy aby na pewno? Turbina w benzynie tak słyszalna? jak w zajechany dieslu?? trochę to dziwne teraz tak sobie myślę.
Może po prostu łapie "lewe" powietrze? tzn robi się ciśnienie i gdzieś ulatuje jak jest wąż dziurawy?
Warto zrobić próbę ciśnieniową dolotu?
Nie wiem jaki jest problem, bo niby ogólnie auto działa, ale no ten błąd powraca + ten świst - raczej to nie jest norma.
Coś silnik boli, tylko co konkretnie? Czy problem z ciśnieniem paliwa objawiał by się tylko w takim błędzie? Bo auto odpala ładnie, obroty idą w górę równo, tylko jak stoi tak minimalnie rzuca silnikiem i to gwizdanie uciążliwe.

Zastanawiam się co można sprawdzić co podchodzi pod ten błąd zapisany w sterowniku.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ
Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Skoro jest taki gwizd to albo kończy się turbina albo co bardziej prawdopodobne jest gdzieś nieszczelność w układzie doładowania (intercooler, przewody, opaski itp.)

TrustCar
Trust car pawel | TrustCar

Ul. Lutycka 39, Poznań

Witam. Za ten blad odpowiadac moze sonda lambda przeplywka jak i wspomniana przez Ciebie nieszczelnosc w dolocie ale tez nie wyklucza uszkodzenia turbo. Bez diagnozy i ogledzin ciezko stwierdzic zapraszamy na nasz warsztat w celu postawienia diagnozy jak i wycenie kosztow ewentualnej naprawy. Pozdrawiam Pawel Trust Car


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

POTRZEBUJESZ MECHANIKA?