POWRÓT

Błąd 00561 - skład mieszanki + dziwny gwizd

Witam,
pojawił się pewien problem z autem : Audi A3 1,8T 2000r. kod silnika AGU
Mianowicie po podpięciu komputera widnieje błąd:
00561: Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

(Dopasowania - ustalenie składu mieszanki - przekroczona wartość adaptacji - dodawanie)

Ciężko powiedzieć czy chodzi o to że jest mieszanka uboga czy bogata, sterownik starego typu nie podaje precyzyjnie problemu, ale..
zastanawia mnie jakie są powody takich błędów?
- coś z ciśnieniem paliwa? pompa/filtr/kiepska jakość paliwa?
- nieszczelny dolot/podciśnienie
- przepływomierz (?)

Dodam że objawy w pracy silnika to - lekko nierówna praca, takie bujanie, minimalne, o dziwo obroty trzyma równo, do tego straszny świst przy butowaniu, jak się uchyli okno i jedzie się obok zieleni czy ogrodzenia - dźwięk jakby rozpędzać 300 konne Subaru itd..
Pytałem w kilku miejscach twierdzą że to turbina, no ale czy aby na pewno? Turbina w benzynie tak słyszalna? jak w zajechany dieslu?? trochę to dziwne teraz tak sobie myślę.
Może po prostu łapie "lewe" powietrze? tzn robi się ciśnienie i gdzieś ulatuje jak jest wąż dziurawy?
Warto zrobić próbę ciśnieniową dolotu?
Nie wiem jaki jest problem, bo niby ogólnie auto działa, ale no ten błąd powraca + ten świst - raczej to nie jest norma.
Coś silnik boli, tylko co konkretnie? Czy problem z ciśnieniem paliwa objawiał by się tylko w takim błędzie? Bo auto odpala ładnie, obroty idą w górę równo, tylko jak stoi tak minimalnie rzuca silnikiem i to gwizdanie uciążliwe.

Zastanawiam się co można sprawdzić co podchodzi pod ten błąd zapisany w sterowniku.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ

Przechodnia 14, Węgrów

Skoro jest taki gwizd to albo kończy się turbina albo co bardziej prawdopodobne jest gdzieś nieszczelność w układzie doładowania (intercooler, przewody, opaski itp.)

TrustCar

Ul. Lutycka 39, Poznań

Witam. Za ten blad odpowiadac moze sonda lambda przeplywka jak i wspomniana przez Ciebie nieszczelnosc w dolocie ale tez nie wyklucza uszkodzenia turbo. Bez diagnozy i ogledzin ciezko stwierdzic zapraszamy na nasz warsztat w celu postawienia diagnozy jak i wycenie kosztow ewentualnej naprawy. Pozdrawiam Pawel Trust Car


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.