POWRÓT

Audi A4 b5 drżenie drążka zmiany biegów, niestabilne zachowanie

Audi A4 b5 1.8 adr 1998. Przy przyspieszaniu na 2 biegu lekko drży drążek zmiany biegów, przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu rusza się tył przód, to samo na 5 biegu, rusza się tył przód przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Jaka może być przyczyna? Przeguby były sprawdzone, być może jeszcze raz trzeba.
Auto w zakrętach zachowuje się niestabilnie, przy skręcie w prawo wrażenie jakby tył chciał wyprzedzić przód. W lewo jest ok. Geometria komputerowa ok.
Przód przy ugięciu jest twardszy niż tył. Czy tak powinno być? Od czego to zależy? Stoi równo.

Aktualizacja 1
Wszystko to o czym napisana odpowiedź jest sprawdzone, skrzynia biegów po regeneracji. Poduszki silnika nowe. Amortyzatory nowe, sprawdzone. Auto jest bardzo zadbane.

Aktualizacja 2
Z tyłu w belce nowe poliuretany czerwone siedzą, twardość zbliżona do tulei gumowych

Aktualizacja 3
Dziękuję bardzo za zainteresowanie i pomoc, będę jeszcze szukał. Mam inne opony na tylnej osi więc zmienię.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
PNEUMASTER wulkanizacja mobilna, serwis opon TIR
UMÓW WIZYTĘ

Sikorskiego 11, Kraków

W takim "nowym" aucie z przebiegiem w tysiącach 500+ luzy na samej skrzyni i lewarku są normalne. Z prostszych rzeczy możesz sprawdzić poduszki silnika i wymienić je na nowe, to na nich przede wszystkim "spaceruje" jednostka napędowa. Prowadzenie auta to już insza inszość. Rozumiem, że auto jest bezwypadkowe z tamtych lat? Na tej geometrii komputerowej sprawdzili położenie 1 osi do 2giej i ich osiowość względem siebie? Jesli tak to zacznij od amortyzatorów.

PNEUMASTER wulkanizacja mobilna, serwis opon TIR
UMÓW WIZYTĘ

Sikorskiego 11, Kraków

To zostaw i nie szukaj dziury w całym co do drążka biegów. Szukaj co do prowadzenia w zakrętach. A4 B5 jak 80tka, cudów w zawieszeniu nie wymyślono, prosta konstrukcja ale jednak była/jest dość stabilna w prowadzeniu a na pewno przewidywalna.
Zerknij na silenblocki tylnej belki. Ze starości jak zmurszały lub je już wypluło to będzie całość pływać właśnie pod obciążeniem jednej strony. Geometria tyłu zaczyna żyć wtedy własnym życiem :-) bez obciążenia na badaniu wyjdzie ok. Organoleptycznie trzeba sprawdzić. To samo dotyczy małych łączników gumowych przednich wahaczy. Już nie pamiętam czy A4B5 szło na wielowahaczu czy jeszcze "po staremu".

PNEUMASTER wulkanizacja mobilna, serwis opon TIR
UMÓW WIZYTĘ

Sikorskiego 11, Kraków

To moje pomysły online się skończyły.


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat