Wymiana tulei wahacza, cena

Średnia cena usługi: od 140,42 PLN do 201,73 PLN | sprawdź w okolicy

wymiana tulei wahacza

Tuleje wahacza to najczęściej zużywający się element zawieszenia. Dodając do tego niską jakość części i złą kondycję dróg, otrzymujemy trwałość na poziomie 10-15 tys. km. Czyli niektórzy intensywnie jeżdżący kierowcy muszą je wymieniać co 2 miesiące. Tuleje te tłumią wstrząsy, których nie wytłumiła opona. Z biegiem czasu guma w tulei gumowo-metalowej wyrabia się i dostaje luzu, który objawia się stukaniem na nierównościach. Można także odczuć szarpanie podczas ruszania, gorsze prowadzenie samochodu i nierówne zużycie bieżnika spowodowane utratą poprawnej geometrii koła. Tuleje gumowo-metalowe warto wymieniać parami, aby za chwilę nie zostawiać samochodu ponownie w warsztacie na zrobienie drugiej strony osi. Sama wymiana tulei wahacza nie jest skomplikowana, jednak wymaga posiadania prasy hydraulicznej do wprasowania nowej tulei w wahacz. Występują także wahacze wyposażone w niewymienialne tuleje. W takiej sytuacji trzeba wymienić cały wahacz, co bardzo podnosi koszt naprawy.

Wahacze zawieszenia są wyposażone w tuleje metalowo-gumowe. Zadaniem tulei, zwanych także silentblockami, jest wyciszenie pracy zawieszenia oraz absorbowanie wibracji. Chcesz wymienić tuleję z przodu lub z tyłu? Zgłoś się do profesjonalisty, który szybko i sprawnie zajmie się sprawą. Czynność ta wymaga często specjalistycznego sprzętu, którym dysponują wyłącznie dobre warsztaty samochodowe. Tylko po czym poznać, że już czas na wymianę?

wymiana tulei wahacza

Wahacze zawieszenia mają za zadanie utrzymać koła samochodu w odpowiedniej pozycji. Aby ograniczyć przenoszenie drgań samochodu na nadwozie, zostały one wyposażone w specjalne tuleje. Niestety, z czasem ulegają one zużyciu, co znacznie pogarsza właściwości jezdne pojazdu i powoduje szybsze zużycie opon. Objawia się to charakterystycznym pukaniem i gorszą precyzją kierowania.

Tuleje zużywają się w niektórych samochodach już po przejechaniu 10-15 tys. km – w sporej mierze zależy to od stopnia eksploatacji samochodu. Powinno się wymieniać je parami, ponieważ zużycie jednej zwiastuje to samo z drugiej strony. Dokonuje się tego przy pomocy prasy hydraulicznej, a cały zabieg musi być bardzo precyzyjny, by tuleje zostały wciśnięte prawidłowo. Inaczej można uszkodzić wahacz.

wymiana tulei wahacza

Tuleje powinny być dobrej jakości, dlatego nie oszczędzaj na zakupie. Oczywiście, nie muszą być oryginalne – na rynku jest mnóstwo wysokiej klasy zamienników. Ważne, aby były wytrzymałe. W celu przystąpienia do wymiany musisz podnieść samochód lewarkiem i zdjąć koło. Wykręć śrubę na sworzniu wahacza, a następnie dwie śruby mocujące ten element. Po wymontowaniu wahacza musisz wypchnąć z niego stare tuleje i zamontować nowe, do czego potrzebna jest prasa. Jeśli jej nie posiadasz, możesz spróbować przy pomocy młotka i rury o średnicy 37mm, choć tej metody nie polecamy. Można przy takiej czynności poważnie uszkodzić tuleje. Resztę czynności trzeba wykonać w odwrotnej kolejności. Przy okazji sprawdź też stan końcówki drążków kierowniczych, łączników stabilizatora i sworzni zwrotnicy. Na końcu czeka cię wizyta w serwisie, aby sprawdzić geometrię zawieszenia.

 

 

WYSZUKAJ NA MAPIE

Nasze porady

Koszt przeglądu auta. Ile zapłacisz za przegląd techniczny samochodu?

Koszt przeglądu auta. Ile zapłacisz za przegląd techniczny samochodu?

Jak wygląda przegląd techniczny samochodu? Jaka jest cena przeglądu? Jak często należy wykonywać przegląd techniczny auta? Jak wygląda przegląd auta z gazem? Jaki jest koszt przeglądu auta z...

więcej

Czy sprawdzenie historii pojazdu przed zakupem jest opłacalne?

Czy sprawdzenie historii pojazdu przed zakupem jest opłacalne?

Wielokrotnie zakup samochodu na rynku wtórnym to dobra okazja do tego, aby w atrakcyjne cenie nabyć egzemplarz ekonomiczny, dynamiczny i komfortowy. Niezależnie od tego, jakiego samochodu szukamy,...

więcej