Średnia cena usługi: od 91,21 PLN do 152,40 PLN
Szczęki hamulcowe jak wszystkie inne elementy układu hamulcowego zużywają się w miarę eksploatacji. Jeśli więc słyszysz dziwne dźwięki dochodzące z tylnych kół, prawdopodobnie uległy one zużyciu. Twoje auto wymaga wymiany tego elementu? Ze względu na skomplikowanie tego procesu warto zlecić to zadanie profesjonaliście. Mimo to wielu posiadaczy aut decyduje się na samodzielną wymianę. Podpowiadamy, jak powinna ona wyglądać i kiedy należy się za nią zabrać.
Kontrola stanu układu hamulcowego jest bardzo ważnym zadaniem i należy wykonywać ją regularnie. O ile stan tarcz i klocków można sprawdzić szybko i bez większych problemów, szczęki wymagają już nieco więcej zachodu. Wynika to z konieczności demontażu koła i wyciągnięcia bębna hamulcowego, co zajmuje trochę czasu. Stan szczęk ocenia się po grubości okładzin ciernych – zbyt cienkie lub odklejające się podlegają wymianie. Nie ma się co zastanawiać nad wykonaniem tej czynności, ponieważ uszkodzone okładziny często blokują koła.
Do wymiany będziemy potrzebować podnośnika, a także zestawu podstawowych narzędzi. Często w trakcie tego procesu trzeba zdemontować piastę i łożysko. Najpierw należy wyciągnąć bęben hamulcowy – jeśli jest zużyty, na jego wewnętrznej krawędzi będzie można zauważyć rant, o który zahaczają szczęki. Aby zdemontować bęben, należy poruszać nim na boki i ciągnąć do siebie. Po jego zdjęciu odpinamy zaciski sprężyste. Podważamy śrubokrętem dolną szczękę, a gdy wyjdzie z zaczepu, to samo robimy z drugą. Za pomocą zacisku stolarskiego zabezpieczamy cylinderek przed wyskoczeniem tłoków. Jeśli dokonujesz wymiany szczęk po raz pierwszy, dobrą opcją jest zrobienie zdjęcia całego układu, by wiedzieć, gdzie każdy element powinien się znajdować. Po wyjęciu szczęk należy oczyścić wewnętrzną stronę tarczy i na miejsce montażu nowych nanieść trochę smaru. Nowe szczęki należy zamontować wraz z zespołem szczęk, a resztę czynności wykonujemy jak powyżej, ale z odwróconą kolejnością. Po wykonaniu zabiegu należy kilka razy przycisnąć pedał hamulca, a także zaciągnąć hamulec ręczny, by układ się wyregulował.
Wiele osób uważa, że układ oparty na bębnach i szczękach to już relikt przeszłości, ale to nie do końca słuszne podejście. Rozwiązanie to charakteryzuje się naprawdę sporą wytrzymałością, a to niewątpliwa zaleta w obliczu szybko zużywających się elementów eksploatacyjnych. Najważniejsze jest, aby dbać o układ hamulcowy i w porę wymieniać wszystkie zużyte podzespoły. Tylko to zapewni nam bezpieczeństwo w trakcie jazdy i odpowiedni komfort prowadzenia pojazdu.
Klocki hamulcowe to elementy, które z biegiem czasu ulegają zużyciu i wymagają wymiany. Często wraz z nimi wymienia się także tarcze hamulcowe, choć nie jest to konieczne. Większość kierowców przy...
Wiosna! Na drogach w końcu sucho, słońce zaczyna grzać i temperatura osiąga w końcu jakieś przyzwoite wartości. Zmieniamy więc opony na letnie i śmielej naciskamy na pedał gazu. Niestety, czasem...
Ford Fiesta Mk6 to mniejszy odpowiednik Forda Focusa. Jest też do niego w kilku miejscach podobny. W europie produkowany był w latach 2001-2008, a w takich miejscach jak RPA czy Brazylia...
Trzecią generacje Forda Mondeo zaczęto produkować w 1999 roku. W porównaniu do niezwykle krągłego Forda Mondeo Mk2, nowa generacja nabrała kwadratowych kształtów. Do wyboru klienci mieli 11...