Aby koła skrętne samochodu mogły zmieniać swój kierunek toczenia się względem układu zawieszenia, niezbędne jest wyposażenie ich w element obrotowy. Taką rolę spełnia sworzeń wahacza, który dzięki swojemu kulowemu przegubowi nie ogranicza ruchu koła, jednocześnie zapewniając jego trwałe połączenie z układem zawieszenia. Typowym objawem zużytego sworznia wahacza są stuki podczas jazdy oraz niepewność podczas prowadzenia pojazdu.
Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.
Czy da się wymienić sworzeń w wachaczu w Ford Focus mk2 2010 rom diesel 1.6 90 km? Czy trzeba razem z wachaczem?
Stuki w zawieszeniu przednim w nissan tiida.od jakiegoś czasu podczas jazdy po nawierzchni tzw chopla czyli coś w rodz małego progu zwalniajacego słychać odgłos stukania ale nie metaliczny.dobiega tak jakby od str raz prawej raz lewej amortyzatora przedniego.stuki słychać nie zawsze i nie...
Witam, czy po wymianie sworznia lewego wahacza(przód) i klocków ham.(przód) ustawianie zbieżności jest obligatoryjne ? Pozdrawiam MG
witam mam fiata punto i sworzen wahacza do naprawy-czy to bardzo pilna naprawa czy moge jezdzic,oraz czy to duzy koszt ?
Samochód klasy kompaktowej produkowany w 2008 - 2013. Mazda 3 jest następcą modelu 323. W roku 2011 auto przeszło facelifting. Oferowany w 3 odmianach benzynowych od 105KM do 260KM oraz...
Mazda 2 to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi...
Mazda 2 otrzymała w 2008r. tytuł World Car of the Year. Mazda 2 II należy do segmentu B i była produkowana od 2007 do 2014. Model został stworzony dzięki współpracy z Fordem w stylu auta...
Mazda 6 I produkowana w latach 2002 - 2007. Zbudowany na platformie podłogwej G-platform ze współpracy z Fordem. W 2005 auto przeszło facelifting. W gamie silnikowej oferowano 4 jednostki...