Aby koła skrętne samochodu mogły zmieniać swój kierunek toczenia się względem układu zawieszenia, niezbędne jest wyposażenie ich w element obrotowy. Taką rolę spełnia sworzeń wahacza, który dzięki swojemu kulowemu przegubowi nie ogranicza ruchu koła, jednocześnie zapewniając jego trwałe połączenie z układem zawieszenia. Typowym objawem zużytego sworznia wahacza są stuki podczas jazdy oraz niepewność podczas prowadzenia pojazdu.
Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.
Czy da się wymienić sworzeń w wachaczu w Ford Focus mk2 2010 rom diesel 1.6 90 km? Czy trzeba razem z wachaczem?
Stuki w zawieszeniu przednim w nissan tiida.od jakiegoś czasu podczas jazdy po nawierzchni tzw chopla czyli coś w rodz małego progu zwalniajacego słychać odgłos stukania ale nie metaliczny.dobiega tak jakby od str raz prawej raz lewej amortyzatora przedniego.stuki słychać nie zawsze i nie...
Witam, czy po wymianie sworznia lewego wahacza(przód) i klocków ham.(przód) ustawianie zbieżności jest obligatoryjne ? Pozdrawiam MG
witam mam fiata punto i sworzen wahacza do naprawy-czy to bardzo pilna naprawa czy moge jezdzic,oraz czy to duzy koszt ?
Nissan Qashqai to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2006 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi...
Renault Clio to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 1990 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanych w nadwoziu hatchback, sedan i kombi. Głównymi...
Dacia Duster I to crossover, którego produkcja rozpoczęła się w roku 2010 i trwa do dzisiaj. W 2017 roku pojawiła się II generacja samochodu, która nieznacznie zmieniła jego wygląd. Pojazd...
Skoda Citigo to najmniejsz model produkowany przez czeskiego producenta. Jego produkcja rozpoczęła się w 2011 roku i trwa do dziś. Tym samym jest on bezpośrednim konkurentem w swojej klasie...