Aby koła skrętne samochodu mogły zmieniać swój kierunek toczenia się względem układu zawieszenia, niezbędne jest wyposażenie ich w element obrotowy. Taką rolę spełnia sworzeń wahacza, który dzięki swojemu kulowemu przegubowi nie ogranicza ruchu koła, jednocześnie zapewniając jego trwałe połączenie z układem zawieszenia. Typowym objawem zużytego sworznia wahacza są stuki podczas jazdy oraz niepewność podczas prowadzenia pojazdu.
Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.
Czy da się wymienić sworzeń w wachaczu w Ford Focus mk2 2010 rom diesel 1.6 90 km? Czy trzeba razem z wachaczem?
Stuki w zawieszeniu przednim w nissan tiida.od jakiegoś czasu podczas jazdy po nawierzchni tzw chopla czyli coś w rodz małego progu zwalniajacego słychać odgłos stukania ale nie metaliczny.dobiega tak jakby od str raz prawej raz lewej amortyzatora przedniego.stuki słychać nie zawsze i nie...
Witam, czy po wymianie sworznia lewego wahacza(przód) i klocków ham.(przód) ustawianie zbieżności jest obligatoryjne ? Pozdrawiam MG
witam mam fiata punto i sworzen wahacza do naprawy-czy to bardzo pilna naprawa czy moge jezdzic,oraz czy to duzy koszt ?
Produkcję Toyota Corolla IX rozpoczęto w 2001 roku, a zakończono w 2009 roku. Samochód do swojego poprzednika nie był absolutnie podobny, ponieważ jego sylwetka została zaprojektowana na...
Produkcję Toyoty Auris I rozpoczęto w 2006 roku. Samochód należy do segmentu klasy C, czyli niższej klasy średniej. Auto pod względem technicznym było podobne do Toyoty Corolla. Samochód...
Toyotę Yaris drugiej generacji produkowano w latach 2005 - 2011. W porównaniu do swojego poprzednika sylwetkę auta zmodernizowano, lecz pomimo to przypominała Toyotę I generacji. Pojazd...
Toyota Avensis drugiej generacji to samochód klasy średniej produkowany w latach 2002 - 2009. Konstrukcyjne auto niewiele różni się od swojego poprzednika, jednak jego sylwetka została...