Aby koła skrętne samochodu mogły zmieniać swój kierunek toczenia się względem układu zawieszenia, niezbędne jest wyposażenie ich w element obrotowy. Taką rolę spełnia sworzeń wahacza, który dzięki swojemu kulowemu przegubowi nie ogranicza ruchu koła, jednocześnie zapewniając jego trwałe połączenie z układem zawieszenia. Typowym objawem zużytego sworznia wahacza są stuki podczas jazdy oraz niepewność podczas prowadzenia pojazdu.
Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.
Czy da się wymienić sworzeń w wachaczu w Ford Focus mk2 2010 rom diesel 1.6 90 km? Czy trzeba razem z wachaczem?
Stuki w zawieszeniu przednim w nissan tiida.od jakiegoś czasu podczas jazdy po nawierzchni tzw chopla czyli coś w rodz małego progu zwalniajacego słychać odgłos stukania ale nie metaliczny.dobiega tak jakby od str raz prawej raz lewej amortyzatora przedniego.stuki słychać nie zawsze i nie...
Witam, czy po wymianie sworznia lewego wahacza(przód) i klocków ham.(przód) ustawianie zbieżności jest obligatoryjne ? Pozdrawiam MG
witam mam fiata punto i sworzen wahacza do naprawy-czy to bardzo pilna naprawa czy moge jezdzic,oraz czy to duzy koszt ?
Peugeot 407 to samochód osobowy klasy średniej. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2004 roku. Auto zdobyło w błyskawicznym tempie bardzo silną pozycję na rynku. W porównaniu do wcześniejszej...
Drugą generację Peugeota 307 produkowano w latach 2005 – 2012. Samochód należy do segmentu C, czyli niskiej klasy średniej. Auto uzyskało tytuł Samochodu Roku 2002. Wygląd nadwozia 307 II...
Skoda Superb to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i kombi. Głównymi...
W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę...