Średnia cena usługi: od 64,97 PLN do 185,13 PLN
Do rozruchu silnika Diesla przy niskich temperaturach potrzebne są sprawne świece żarowe. W twoim aucie świeci się kontrolka świec żarowych lub silnika? Być może pora na ich wymianę. Na rynku występuje wiele rodzajów świec - z metalowym prętem grzewczym oraz ceramiczne. Warto skorzystać z pomocy doświadczonego elektryka, który odpowiednio dobierze świecę żarową i zajmie się jej wymianą.
Wymiana świec żarowych stanowi standardową usługę warsztatową, jeżeli chodzi o samochody z dieslem. W większości przypadków jest to czynność nieskomplikowana, choć w niektórych modelach aut dostęp do świec może być nieco utrudniony. Kiedy zaczynają się pierwsze przymrozki, wielu posiadaczy aut z silnikami wysokoprężnymi ma problem ich odpaleniem. Podejrzenie pada wtedy właśnie na świece żarowe.
Świece te zaleca się wymieniać przy przebiegu w granicach 100 tys. km, co wynika z ich naturalnego zużycia. Co prawda, pracują one zaledwie kilkanaście sekund w trakcie jednorazowego użycia auta, jednak w trakcie pracy silnika przez cały czas są narażone na działanie wysokiej temperatury, nagłe zmiany ciśnienia i gazy spalinowe. Od ich sprawności zależy nie tylko łatwość rozruchu, ale także trwałość jednostki napędowej. Właśnie dlatego należy o nie dbać.
Wielu kierowców mimo przejechania 100 tys. km nie decyduje się na wymianę świec żarowych. Nie oznacza to jednak, że można je całkowicie ignorować. W takim przypadku wypada chociaż sprawdzić ich stan. Jak to zrobić? Otóż, istnieją specjalne testery, którymi szybko można skontrolować świece bez ich demontażu. Polega to na podłączeniu dwóch przewodów urządzenia do akumulatora i jednego do świecy, a następnie załączeniu testowania. Wystarczy po prostu obserwować wskazówkę na ekranie testera i jeżeli pozostaje ona w zielonym polu, oznacza to, że wszystko jest w porządku. Gorzej, jeśli pokazuje czerwone obszary – wtedy trzeba jak najszybciej wymienić świecę. Producenci zalecają, aby zamontować od razu cały komplet, ponieważ mają one zbliżoną żywotność.
Można sobie poradzić także bez testera – wystarczy wymontować świecę i podłączyć ją przez kilkudziesięcio-amperowy bezpiecznik do akumulatora. Jeśli się rozgrzeje lub przepali się bezpiecznik, wszystkie świece należy wymienić.
Do wymiany świec żarowych należy odpowiednio się przygotować. Przede wszystkim robimy to powoli, ponieważ zapieczone w swych gniazdach świece lubią się urywać przy próbach demontażu. Lepiej więc uważać, ponieważ takie zdarzenie narazi nas na naprawdę spore koszty naprawy. W sieci można sprawdzić, ile wynosi maksymalny moment przy odkręcaniu świecy danego producenta – warto znać tę wartość. Jeśli już ją poznaliśmy, ustawiamy ją na kluczu dynamometrycznym. Najpierw jednak należy usunąć nagromadzone wokół świec zanieczyszczenia, co można łatwo zrobić przy pomocy sprężonego powietrza, i użyć na ich gniazdach specjalny preparat penetrująco-smarujący. Eksperci wskazują, że najłatwiej podjąć się wykręcania na rozgrzanym silniku. Trzeba jednak przyznać, że pomimo zachowania wszystkich tych zasad mogą wystąpić problemy z demontażem świec. Najlepiej więc udać się z pojazdem do fachowca, który poradzi sobie z problemem i wkręci nowe świece żarowe z odpowiednim momentem dokręcenia.
Model Swift ze stajni Suzuki, to samochód z długą historią. Produkcję rozpoczęto już w 1983 roku, a omawiana generacja V wypuszczona na świat została w 2010. Przez kolejne 6 lat, kierowcy do...
Kia Ceed to hit rynkowy, którego premiera odbyła się w 2006 roku, a produkcja z powodzeniem odbywa się do dzisiaj. Generacja omawianego modelu kończy się jednak na roku 2012. Samochód dostępny był...
Model ASX to mniejsza wersja Outlander'a i chociaż jego produkcja trwa zaledwie 9 lat, bo od 2010 roku, to model przeszedł już 3 faceliftingi, w roku 2015, 2016 i 2019. Ten najmłodszy dość...
Nissan Note to miejski minivan, który w kolejnej generacji przeszedł z segmentu K do B. Produkowany był w latach 2005-2016, gdzie 1 generacja przeszła lifting w 2010 roku, a jej produkcja...