Wymiana poduszki silnika

Poduszki silnika są odpowiedzialne za łączenie skrzyni biegów oraz silnika z karoserią naszego samochodu. Tłumią one wibracje, hałas i ruchy silnika poprawiając komfort jazdy, a także zmniejszają oddziaływanie wibracji silnika na współpracujące z nim części. Ważne jest więc aby mieć pewność, że poduszki te są w naszym aucie sprawne. Niestety, ich awarii nie da się sprawdzić w warunkach garażowych. Wskazówką dla nas mogą być dla nas niektóre sygnały ze strony samochodu, ale ostateczną diagnozę uzyskamy wyłącznie w profesjonalnym warsztacie.

wymiana poduszki silnika

Tłumienie hałasu i wibracji podczas jazdy zawdzięczamy poduszkom silnika, bez których prowadzenie samochodu stałoby się mocno niekomfortowe. Elementy te łączą skrzynię biegów i silnik z karoserią auta, a przy okazji ograniczają wszelkie drgania, jakie mogłyby wydostać się z jednostki napędowej do nadwozia pojazdu. Są to elementy eksploatacyjne, z czasem więc ulegają zużyciu. Koniecznością w takiej sytuacji staje się stała kontrola ich stanu, aby nie dopuścić do poważniejszych awarii. Podstawowym objawem usterki poduszek jest dudnienie w trakcie ruszania pojazdem, ale także stukanie podczas jazdy na nierównej nawierzchni. W takim wypadku trzeba szybko podjąć się ich wymiany.

Przed wymianą warto pamiętać, aby kupić poduszki oryginalne lub dobrej jakości zamienniki – niedopasowanie bowiem poskutkuje niesprawnością tych elementów (nie będą w stanie stłumić drgań i hałasu). Warto mieć na uwadze, że sam ogląd wizualny nie wystarczy, by stwierdzić, że poduszka jest w dobrym stanie. Z zewnątrz może prezentować się całkiem dobrze, a tymczasem w środku będzie całkowicie sparciała. Realnej oceny może więc dokonać tylko fachowiec. Poduszki, podobnie jak wiele innych elementów w samochodzie, należy wymieniać parami, ponieważ uszkodzenie jednej z reguły zwiastuje również koniec drugiej.

Wymianę rozpoczynamy od zdjęcia pokrywy silnika – podnosimy w tym celu auto i odkręcamy śruby trzymające płytę pod silnikiem i skrzynią biegów. Następnie szukamy lewej i prawej poduszki. Luzujemy dwie śruby trzymające lewą, a następnie prawą. Podkładamy lewarek pod silnik i unosimy go – dla bezpieczeństwa podkładamy pod miskę olejową i cały silnik deskę dla równego rozłożenia ciężaru. Silnik należy podnieść na taką wysokość, aby poduszki zostały odciążone. Teraz można je już odkręcić. Po założeniu nowych opuszczamy silnik, przykręcamy wszystkie śruby i zakładamy osłonę silnika oraz skrzyni biegów. Zabieg jest, jak widać, nietrudny, a można sporo zaoszczędzić, ponieważ w autoryzowanych serwisach ceny dochodzą nawet do 1000zł.

Niestety, często w warunkach garażowych nie da się wykonać wymiany poduszek – pozostaje wtedy tylko warsztat. Zanim zdecydujesz się na konkretny, dobrze sprawdź opinie i rekomendacje innych osób. Często mechanicy przy takiej usłudze zalecają zupełnie niepotrzebną wymianę wielu elementów, aby jak najwięcej zarobić. Ponadto często używają tanich zamienników, co szybko prowadzi do ich zużycia. Dobry i uczciwy warsztat jest więc w tej sytuacji na wagę złota.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Koszt przeglądu auta. Ile zapłacisz za przegląd techniczny samochodu?

Koszt przeglądu auta. Ile zapłacisz za przegląd techniczny samochodu?

Jak wygląda przegląd techniczny samochodu? Jaka jest cena przeglądu? Jak często należy wykonywać przegląd techniczny auta? Jak wygląda przegląd auta z gazem? Jaki jest koszt przeglądu auta z...

więcej

Czy sprawdzenie historii pojazdu przed zakupem jest opłacalne?

Czy sprawdzenie historii pojazdu przed zakupem jest opłacalne?

Wielokrotnie zakup samochodu na rynku wtórnym to dobra okazja do tego, aby w atrakcyjne cenie nabyć egzemplarz ekonomiczny, dynamiczny i komfortowy. Niezależnie od tego, jakiego samochodu szukamy,...

więcej