Poduszki silnika są odpowiedzialne za łączenie skrzyni biegów oraz silnika z karoserią naszego samochodu. Tłumią one wibracje, hałas i ruchy silnika poprawiając komfort jazdy, a także zmniejszają oddziaływanie wibracji silnika na współpracujące z nim części. Ważne jest więc aby mieć pewność, że poduszki te są w naszym aucie sprawne. Niestety, ich awarii nie da się sprawdzić w warunkach garażowych. Wskazówką dla nas mogą być dla nas niektóre sygnały ze strony samochodu, ale ostateczną diagnozę uzyskamy wyłącznie w profesjonalnym warsztacie.
Tłumienie hałasu i wibracji podczas jazdy zawdzięczamy poduszkom silnika, bez których prowadzenie samochodu stałoby się mocno niekomfortowe. Elementy te łączą skrzynię biegów i silnik z karoserią auta, a przy okazji ograniczają wszelkie drgania, jakie mogłyby wydostać się z jednostki napędowej do nadwozia pojazdu. Są to elementy eksploatacyjne, z czasem więc ulegają zużyciu. Koniecznością w takiej sytuacji staje się stała kontrola ich stanu, aby nie dopuścić do poważniejszych awarii. Podstawowym objawem usterki poduszek jest dudnienie w trakcie ruszania pojazdem, ale także stukanie podczas jazdy na nierównej nawierzchni. W takim wypadku trzeba szybko podjąć się ich wymiany.
Przed wymianą warto pamiętać, aby kupić poduszki oryginalne lub dobrej jakości zamienniki – niedopasowanie bowiem poskutkuje niesprawnością tych elementów (nie będą w stanie stłumić drgań i hałasu). Warto mieć na uwadze, że sam ogląd wizualny nie wystarczy, by stwierdzić, że poduszka jest w dobrym stanie. Z zewnątrz może prezentować się całkiem dobrze, a tymczasem w środku będzie całkowicie sparciała. Realnej oceny może więc dokonać tylko fachowiec. Poduszki, podobnie jak wiele innych elementów w samochodzie, należy wymieniać parami, ponieważ uszkodzenie jednej z reguły zwiastuje również koniec drugiej.
Wymianę rozpoczynamy od zdjęcia pokrywy silnika – podnosimy w tym celu auto i odkręcamy śruby trzymające płytę pod silnikiem i skrzynią biegów. Następnie szukamy lewej i prawej poduszki. Luzujemy dwie śruby trzymające lewą, a następnie prawą. Podkładamy lewarek pod silnik i unosimy go – dla bezpieczeństwa podkładamy pod miskę olejową i cały silnik deskę dla równego rozłożenia ciężaru. Silnik należy podnieść na taką wysokość, aby poduszki zostały odciążone. Teraz można je już odkręcić. Po założeniu nowych opuszczamy silnik, przykręcamy wszystkie śruby i zakładamy osłonę silnika oraz skrzyni biegów. Zabieg jest, jak widać, nietrudny, a można sporo zaoszczędzić, ponieważ w autoryzowanych serwisach ceny dochodzą nawet do 1000zł.
Niestety, często w warunkach garażowych nie da się wykonać wymiany poduszek – pozostaje wtedy tylko warsztat. Zanim zdecydujesz się na konkretny, dobrze sprawdź opinie i rekomendacje innych osób. Często mechanicy przy takiej usłudze zalecają zupełnie niepotrzebną wymianę wielu elementów, aby jak najwięcej zarobić. Ponadto często używają tanich zamienników, co szybko prowadzi do ich zużycia. Dobry i uczciwy warsztat jest więc w tej sytuacji na wagę złota.
Bardzo często wiele osób w okresie letnim lub też wiosennym decyduje się na wyjazd w celu odpoczynku. Warto pamiętać, iż taka weekendowa podróż niesie za sobą konieczność zabrania również do...
Zastosowanie zmiennych faz rozrządu w motoryzacji stanowi bardzo duże udogodnienie dla kierowców – samochód jest bardziej dynamiczny, a przy tym oszczędniejszy. Nic więc dziwnego, że rozwiązanie...
Dwumasowe koło zamachowe jest jednym z ważniejszych elementów wyposażenia nowoczesnych samochodów. Wpływa na prawidłową pracę silnika oraz układu zmiany biegów. Warto, zatem wyjaśnić kilka kwestii...
Handlarze samochodowi, aby ubić jak najlepszy interes, stosują szereg trików, które znacznie uatrakcyjniają ofertę. I bardzo często klienci łapią się na takie sztuczki, nie zdając sobie sprawy z...