Średnia cena usługi: od 645,83 PLN do 1.755,00 PLN
Koło dwumasowe oprócz swojej podstawowej roli nośnika energii, tłumi również drgania podczas pracy silnika, a także redukuje gwałtowny wzrost momentu obrotowego. Dlatego właśnie tak ważny jest profesjonalny serwis tego elementu. Jeżeli jednak wystąpi usterka, charakteryzująca się dokuczliwymi drganiami i hałasami z okolic sprzęgła, warto zgłosić się do profesjonalisty. Tym bardziej, że w większości przypadków koło dwumasowe można poddać regeneracji, co generuje o wiele mniejsze koszty, niż wymiana.
Dwumasy montowane w dużych dieslach niestety nie należy do wytrzymałych elementów. Jego wymiana zalicza się do bardzo drogich usług i potrafi osiągnąć wysokość nawet 7 tys. zł. Wszystko tak naprawdę zależy od producenta – ceny jednak zaczynają się od minimum 1,5 tys. zł, a trzeba do tego doliczyć jeszcze koszty robocizny. Sprawę utrudnia fakt, że zamienniki są niewiele tańsze, a do niektórych modeli aut trudno dostępne.
Dwumasa z reguły ulega awarii w wyniku złej eksploatacji ze strony kierowcy. Z powodu dużych kosztów wymiany wiele osób decyduje się na regenerację tego podzespołu i nie ma się co temu dziwić. Statystycznie w około 90% można przeprowadzić udaną regenerację dwumasy, o ile mamy do czynienia z oryginalnymi częściami lub zamiennikami dobrej jakości. Dodatkowym plusem jest gwarancja udzielana przez warsztat, z reguły na okres roku.
Bardzo często serwisy zajmujące się regeneracją kół dwumasowych wymagają dostarczenia na miejsce już zdemontowanego podzespołu. Naprawa może wtedy trwać od pół godziny do nawet kilku. Przed zleceniem usługi sprawdź, ile kosztowałyby zamienniki do twojego samochodu, takich marek, jak: LuK, Sachs, Valeo, Exedy, Aisin, Blue Print, Japanparts, Ashika. Zamienniki te są naprawdę wysokiej jakości, w dodatku porównywalnej z oryginałami, a gwarancja z reguły jest na kilka lat. Jest to więc bardzo opłacalne rozwiązanie.
Na czym polega regeneracja koła dwumasowego? Podczas zabiegu wymienia się wszystkie uszkodzone elementy, znajdujące się wewnątrz koła. Następnie zostaje ono poddane toczeniu i szlifowaniu powierzchni ciernych w celu likwidacji wszelkich nierówności. Usługa kończy się wyważeniem koła, co jest absolutnie konieczną czynnością dla jego prawidłowego funkcjonowania.
Jeśli zdecydowałeś się już na warsztat, w którym ma zostać przeprowadzona regeneracja, koniecznie zapytaj się o jakość części, jakie mają być umieszczone na wymianę wewnątrz koła. Powinny być wysokiej jakości, inaczej cały proces regeneracji nic nie da. Kiepskie elementy wewnętrzne szybko się zużyją, a ty będziesz znów musiał podejmować spore koszty naprawy. Pamiętaj też, aby nigdy nie decydować się na podzespoły używane – w niektórych warsztatach taka opcja bywa proponowana. Niestety, takie działanie może doprowadzić do poważnej awarii skrzyni biegów, a także silnika, jest to więc zbyt duże ryzyko.
Fiat Panda to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które jest produkowane od 1980 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi...
Fiat 500 II to auto klasy aut miejskich segmentu A, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i kabriolet. Głównymi...
Zamachowe koło dwumasowe najczęściej kojarzy się z silnikiem diesla, chociaż coraz częściej pojawia się też w silnikach benzynowych. Ma na celu tłumienie drgań między silnikiem, a skrzynią...
Fiat Punto II to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modelów samochodów klasy miejskiej. W drugiej wersji Punto znacznie podkreślono kształty nadwozia, lecz większość mechanizmów auto...