Średnia cena usługi: od 132,78 PLN do 310,56 PLN
Intercooler to bardzo ważna, choć często niedoceniana część w samochodzie. Ma on na celu przede wszystkim schłodzenie sprężonego powietrza, trafiającego do silnika. Wymiana tego elementu nie jest prosta i wymaga prawidłowego odłączenia przewodów. Jeśli więc nie jesteś pewien swoich umiejętności w tej dziedzinie, pozostaw to zadanie specjaliście. Pytanie tylko, kiedy należy go wymienić?
Intercooler spełnia funkcję podobną do chłodnicy silnika – obniża temperaturę tłoczonego przez turbosprężarkę powietrza, co poprawia osiągi jednostki napędowej. Intensywnie sprężone powietrze ma bardzo wysoką temperaturę, co źle wpływa na proces spalania mieszanki paliwowej – jego schłodzenie pozwala na większe zużycie paliwa, a co za tym idzie, lepszą wydajność. Intercooler potrafi obniżyć temperaturę sprężonego powietrza o jakieś 40 stopni Celsjusza, co daje naprawdę spory przyrost mocy. Nic więc dziwnego, że współcześnie właściwie każdy silnik doładowany posiada takie usprawnienie.
Gdzie można znaleźć intercooler? Znajduje się on między sprężarką a cylindrami, to na nim więc kończy się układ dolotowy. Kiedy dojdzie do jego usterki, silnik pracuje o wiele gorzej, warto więc umieć rozpoznać objawy awarii. Ze względu na swoje położenie, element ten jest bardzo narażony na mechaniczne uszkodzenia. Negatywnie wpływają na niego wystrzeliwane spod kół kamienie, choć trzeba przyznać, że pod tym względem intercooler jest o wiele wytrzymalszy od chłodnicy. Uderzeń musiałoby więc być naprawdę sporo. O wiele większym problemem dla jego sprawności są natomiast zanieczyszczenia, dlatego warto od czasu do czasu ostrożnie go przemyć.
Ciężko jest mówić o awarii intercoolera jako takiej – z reguły w wyniku stłuczki lub innego czynnika zewnętrznego dochodzi do uszkodzenia mechanicznego. W takim wypadku nie pozostaje nic, jak wymienić podzespół na nowy, ponieważ jego nieszczelność spowoduje spadek ciśnienia w układzie, zasysanie przez silnik licznych zanieczyszczeń, a w konsekwencji do awarii jednostki napędowej.
Jak wygląda wymiana intercoolera? Należy odłączyć od niego przewody powietrza i odkręcić śruby mocujące. Niestety, w wielu przypadkach trzeba zdemontować cały przedni zderzak auta. Po wyjęciu starego i zamontowaniu nowego intercoolera sprawdzamy podłączenie przewodów. Przy wymianie zwróć uwagę, czy twoja chłodnica powietrza ma czujnik ciśnienia – jeśli tak, musisz go przełożyć do nowej części i poprawnie podłączyć do instalacji elektrycznej.
Sama wymiana intercoolera nie jest trudna, natomiast przygotowania do tego zabiegu mogą wyprowadzić z równowagi niejednego śmiałka. Niestety, konstruktorzy wielu samochodów maksymalnie utrudnili cały proces poprzez konieczność rozmontowania zderzaka, a to zajmuje sporo czasu. Jeśli więc nie chcesz się męczyć z takim problemem, od razu zleć wykonanie usługi specjalistom z warsztatu, którzy znają się na rzeczy. Oszczędzisz sobie w ten sposób przede wszystkim niepotrzebnych nerwów.
Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004...
Skoda Fabia to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i kombi....
Produkcję Skoda Octavia I rozpoczęto w 1996 roku. Samochód zaprojektowano w biurach koncernu Volkswagena. Model szybko zyskał na popularności w Europie, przez co nadano mu tytuł bestsellera....
Skodę Superb pierwszej generacji zaprezentowano po raz pierwszy w 2001 roku. Pojazd był dostępny jedynie w wersji sedan. Miał wspólną płytę podłogową koncernu Volkswagen AB razem z...