Szyby do ciągników

Szyba ciągnikowa jest bardzo ważnym elementem, ponieważ chroni kierowcę przed kaprysami pogody, hałasem, a przede wszystkim zapewnia bezpieczeństwo. Warto więc o nią dbać, a w przypadku wymiany postawić na najlepszą jakość. Potrzebujesz nowej szyby do ciągnika lub innej maszyny rolniczej? Postaw na profesjonalny serwis, który doradzi Ci, jaki model będzie najodpowiedniejszy! Szyby płaskie, gięte, a może o nietypowym kształcie i rozmiarze? Fachowiec dopasuje je idealnie do Twojej maszyny.

wymiana szyby

Wiele osób kieruje się chęcią zaoszczędzenia i stawia na tańsze zamienniki oryginalnych szyb. Niestety, z reguły takie postępowanie kompletnie się nie opłaca. Szyby ciągnikowe narażone są na duże wstrząsy, a także inne uszkodzenia, przez co powinny być jak najlepsze. Właśnie dlatego warto zwracać uwagę na to, co zaleca producent.

Szyby takie pełnią kilka ważnych funkcji: zapewniają odpowiednią temperaturę wnętrza, chronią przed wiatrem i deszczem i wyciszają kabinę. Znacznie zwiększają więc bezpieczeństwo i komfort jazdy. Współcześnie coraz częściej produkuje się je ze szkła hartowanego, aby były wytrzymalsze. Istnieją ku temu poważne powody, ponieważ w trakcie pracy ciągnik narażony jest na duże wstrząsy, a także kamienie wystrzeliwane spod kół.

Na rynku występuje mnóstwo zamienników oryginalnych szyb. Niestety, często nie posiadają one prawidłowych wymiarów, a różnica chociażby centymetra robi ogromną różnicę. Dodatkowo w takiej sytuacji może wystąpić niewłaściwe rozmieszczenie otworów, przez co szyba traci na stabilności. Podstawową sprawą są jednak przede wszystkim atesty i gwarancja producenta, których nie będziesz miał, jeśli kupisz tzw. podróbkę.

Wszystko to sprawia, że stosowanie zamiennych szyb do ciągników często jest nieopłacalne. Złe dopasowanie sprawia, że szyby są nieszczelne i do środka dostaje się wilgoć. Podczas pracy szyby zaparowują, a to znacznie utrudnia prowadzenie pojazdu. Lepiej więc postawić na droższe, ale oryginalne szyby, które posłużą nam o wiele dłużej i będą przy tym lepsze w eksploatacji.

Zupełnie normalną sprawą jest, że szyba po pewnym upływie czasu się zużywa i staje się bardziej matowa. Konieczny jest wtedy zakup nowej, co w obliczu dużej dostępności i różnorodności nie jest żadnym problemem. Niestety, zamienniki są z reguły gorszej jakości i nie posiadają wszystkich właściwości oryginalnej szyby. Dodatkowo możemy dokonać wyboru między szybą płaską i giętą. O ile pierwsza jest tańsza, to o wiele mniej odporna na wstrząsy i skoki temperatur. Dużo lepiej wypada pod tym względem ta druga, warto więc w nią zainwestować.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 1999-2009, w tym 2 lata równolegle ze starszą generacją. W ofercie zaproponowano kierowcom 14 silników benzynowych od 1.2 54KM, do 1.8 150KM. Diesli...

więcej

 Jak pokonać parujące szyby?

Jak pokonać parujące szyby?

W okresie jesienno-zimowym zmorą kierowców jest parowanie szyb. To efekt zwiększonej wilgotności powietrza i dużej różnicy temperatur we wnętrzu samochodu i na zewnątrz. Jest na to kilka sposobów,...

więcej

Volkswagen Polo III - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo III - Cena wymiany rozrządu

Produkcję Volkswagen Polo III rozpoczęto w 1994 roku, a zakończono 7 lat później, w roku 2001. Model poddano faceliftingowi w 1999 roku, zmieniając wygląd przodu pojazdu. Auto było laureatem...

więcej

Ford Mondeo Mk3 - Cena wymiany rozrządu

Ford Mondeo Mk3 - Cena wymiany rozrządu

 Trzecią generacje Forda Mondeo zaczęto produkować w 1999 roku. W porównaniu do niezwykle krągłego Forda Mondeo Mk2, nowa generacja nabrała kwadratowych kształtów. Do wyboru klienci mieli 11...

więcej