Szyba ciągnikowa jest bardzo ważnym elementem, ponieważ chroni kierowcę przed kaprysami pogody, hałasem, a przede wszystkim zapewnia bezpieczeństwo. Warto więc o nią dbać, a w przypadku wymiany postawić na najlepszą jakość. Potrzebujesz nowej szyby do ciągnika lub innej maszyny rolniczej? Postaw na profesjonalny serwis, który doradzi Ci, jaki model będzie najodpowiedniejszy! Szyby płaskie, gięte, a może o nietypowym kształcie i rozmiarze? Fachowiec dopasuje je idealnie do Twojej maszyny.

Wiele osób kieruje się chęcią zaoszczędzenia i stawia na tańsze zamienniki oryginalnych szyb. Niestety, z reguły takie postępowanie kompletnie się nie opłaca. Szyby ciągnikowe narażone są na duże wstrząsy, a także inne uszkodzenia, przez co powinny być jak najlepsze. Właśnie dlatego warto zwracać uwagę na to, co zaleca producent.
Szyby takie pełnią kilka ważnych funkcji: zapewniają odpowiednią temperaturę wnętrza, chronią przed wiatrem i deszczem i wyciszają kabinę. Znacznie zwiększają więc bezpieczeństwo i komfort jazdy. Współcześnie coraz częściej produkuje się je ze szkła hartowanego, aby były wytrzymalsze. Istnieją ku temu poważne powody, ponieważ w trakcie pracy ciągnik narażony jest na duże wstrząsy, a także kamienie wystrzeliwane spod kół.
Na rynku występuje mnóstwo zamienników oryginalnych szyb. Niestety, często nie posiadają one prawidłowych wymiarów, a różnica chociażby centymetra robi ogromną różnicę. Dodatkowo w takiej sytuacji może wystąpić niewłaściwe rozmieszczenie otworów, przez co szyba traci na stabilności. Podstawową sprawą są jednak przede wszystkim atesty i gwarancja producenta, których nie będziesz miał, jeśli kupisz tzw. podróbkę.
Wszystko to sprawia, że stosowanie zamiennych szyb do ciągników często jest nieopłacalne. Złe dopasowanie sprawia, że szyby są nieszczelne i do środka dostaje się wilgoć. Podczas pracy szyby zaparowują, a to znacznie utrudnia prowadzenie pojazdu. Lepiej więc postawić na droższe, ale oryginalne szyby, które posłużą nam o wiele dłużej i będą przy tym lepsze w eksploatacji.
Zupełnie normalną sprawą jest, że szyba po pewnym upływie czasu się zużywa i staje się bardziej matowa. Konieczny jest wtedy zakup nowej, co w obliczu dużej dostępności i różnorodności nie jest żadnym problemem. Niestety, zamienniki są z reguły gorszej jakości i nie posiadają wszystkich właściwości oryginalnej szyby. Dodatkowo możemy dokonać wyboru między szybą płaską i giętą. O ile pierwsza jest tańsza, to o wiele mniej odporna na wstrząsy i skoki temperatur. Dużo lepiej wypada pod tym względem ta druga, warto więc w nią zainwestować.
Mazda 6 I produkowana w latach 2002 - 2007. Zbudowany na platformie podłogwej G-platform ze współpracy z Fordem. W 2005 auto przeszło facelifting. W gamie silnikowej oferowano 4 jednostki...
W okresie jesienno-zimowym zmorą kierowców jest parowanie szyb. To efekt zwiększonej wilgotności powietrza i dużej różnicy temperatur we wnętrzu samochodu i na zewnątrz. Jest na to kilka sposobów,...
Samochód klasy kompaktowej produkowany w 2008 - 2013. Mazda 3 jest następcą modelu 323. W roku 2011 auto przeszło facelifting. Oferowany w 3 odmianach benzynowych od 105KM do 260KM oraz...
Model produkowany w latach 2001 - 2006. Powstał na bazie płyty podłogowej Hondy Civic VII. W 2005 auto przeszło facelifting. Honda CR-V II oferowała 2 silniki benzynowe o mocy od 150KM do...